70% van alle marketers verhoogt budget

Vorig artikel Volgend artikel

70% van alle marketers verhoogt budget

Volgens de Ad Barometer van het EIAA, European Advertising Agency, verhoogt meer dan 70% van alle marketers in Europa (studie uitgevoerd in meer dan 10 Europese landen) zijn of haar internet budget.

Marketers in Europa voorspellen een groei in het interactieve budget van 18% in 2009, +21% in 2010 and +15% in 2011. Slechts 8% van alle marketers vreest dat zijn of haar budget verlaagd wordt.

Indien we de vraag stellen of de Europese marketer tevreden is van het resultaat dat hij of zij uit zijn interactief budget haalt, dan is 84% heel tevreden en verzekert ook dat het een grote rol te spelen heeft in de toekomst. 4% van de ondervraagden zegt dat het geen goede manier is van publiciteit voeren.

De traditionele kanalen verliezen slag!

37% van alle marketers duiden aan dat een deel van het TV budget naar online gegaan is, 32% van kranten, 46% van magazines en 29% denken dat het budget van DM verlaagd is en dat deel naar online ging. Kortom, we zien een duidelijke shift van de traditionele kanalen naar de online wereld.

Shift

En niet alleen de online wereld profiteert van deze shift, mobile budgets worden ook drastisch verhoogd. 30% van alle europese marketers plaatsen nu al mobile advertising in al hun interactieve budgetten.

Naar welke doelgroepen gaat dat extra budget

We zien duidelijk dat de doelgroep 25 - 45 jaar, voor meer dan 50% van het extra budget krijgen. Maar de doelgroep 45-54 is duidelijk ook "on the rise", met een verhoging van meer dan 10%

Welke interactieve media zijn de winnaars:

64% search
46% Email
41% Display
35% video
25% Behavior marketing

Je kan het volledige report hier downloaden

 

Enkele van de deelnemende bedrijven:

20th Century Fox, 3suisse, Activision, Burger King, Carrefour, Chevrolet, Citibank, Cooperative, Danone, Delta Lloyd, Deutsche Bank, Dexia Bank, Diageo, Ferrero, Ford, Germanwings, Henkel, Heinz, ING Direct, John Lewis, Kraft Foods, L'Oréal , La Coste, Mars, Mastercard, Nestle, Nissan, Orange, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, Santander, Siemens, Sony, Telefonica, VisitBritain, Vodafone, Warner Bros

-------------------------------

Door: Hans Smellinckx

 

BLOG_HANS_SMELLINCKX4

www.onlinemarketingmanager.be

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies