925: website enkel voor slimme mensen

Vorig artikel Volgend artikel

925: website enkel voor slimme mensen

Jort Kelder, Nederlands ‘enfant terrible' en voormalig hoofdredacteur van het magazine Quote, lanceerde gisteren de elitaire website 925 of ‘Nine-to-five', die zich richt zich op hoogopgeleide, hardwerkende mannen.

Pakkendragers, professionals, kortom: carrièremakers die meer geld dan tijd hebben', aldus Kelder over het initiatief. ‘Het aanbod van ‘gewoon nieuws' is zo ontzettend groot. Op Google raak ik met die miljoenen hits dagelijks totaal het spoor bijster. Zakenmannen kunnen zich maar kort concentreren. Ze zijn natuurlijk niet dom maar moeten wel zo snel mogelijk worden bediend met nieuws dat voor hen belangrijk is.'

 

Op de site zouden deze zakenmannen in één oogopslag moeten lezen wat er die dag speelt. Indien ze meer tijd hebben en de aandacht toch wat langer weten vast te houden, kunnen ze doorklikken voor verdere verdieping.

Domme bezoekers zijn in ieder geval niet welkom. ‘Ik heb liever tweehonderdduizend slimme bezoekers dan een miljoen dombo's.' Bezoekers kunnen daarom alleen reageren op artikelen en filmpjes als ze eerst een IQ-test hebben afgelegd. ‘Dit om idioten die niet weten waarover ze het hebben af te schrikken. Ze zouden dit ook bij het stemrecht moeten doen,' zegt Kelder op Dag.nl.

Pijlers zijn ‘Bizniz', ‘Lifesteil', ‘Scien ce' & ‘Kosmopolitisch'. Met dat laatste wordt bedoeld dat de informatie niet provinciaals of politiek correct is. En er wordt ook geen aandacht besteed aan nietszeggende Nederlandse BN'ertjes (de evenknie van onze BV'tjes, nvdr). Een krant als De Telegraaf is dan ook niet onze bron van informatie. Wij halen ons nieuws uit kwaliteitskranten als de Financial Times.'

[Bron: Dag.nl]