925: website enkel voor slimme mensen

925: website enkel voor slimme mensen

Jort Kelder, Nederlands ‘enfant terrible’ en voormalig hoofdredacteur van het magazine Quote, lanceerde gisteren de elitaire website 925 of ‘Nine-to-five’, die zich richt zich op hoogopgeleide, hardwerkende mannen.

Pakkendragers, professionals, kortom: carrièremakers die meer geld dan tijd hebben’, aldus Kelder over het initiatief.
‘Het aanbod van ‘gewoon nieuws’ is zo ontzettend groot. Op Google raak
ik met die miljoenen hits dagelijks totaal het spoor bijster.
Zakenmannen kunnen zich maar kort concentreren. Ze zijn natuurlijk niet
dom maar moeten wel zo snel mogelijk worden bediend met nieuws dat voor
hen belangrijk is
.’

 

Op de site zouden deze zakenmannen in één oogopslag moeten lezen wat
er die dag speelt. Indien ze meer tijd hebben en de aandacht toch wat
langer weten vast te houden, kunnen ze doorklikken voor verdere
verdieping.

Domme bezoekers zijn in ieder geval niet welkom. ‘Ik heb liever
tweehonderdduizend slimme bezoekers dan een miljoen dombo’s.’ Bezoekers
kunnen daarom alleen reageren op artikelen en filmpjes als ze eerst een
IQ-test hebben afgelegd. ‘Dit om idioten die niet weten waarover ze het
hebben af te schrikken. Ze zouden dit ook bij het stemrecht moeten
doen,’
zegt Kelder op Dag.nl.

Pijlers zijn ‘Bizniz’, ‘Lifesteil’, ‘Scien ce’ & ‘Kosmopolitisch’. Met
dat laatste wordt bedoeld dat de informatie niet provinciaals of
politiek correct is. En er wordt ook geen aandacht besteed aan
nietszeggende Nederlandse BN’ertjes
(de evenknie van onze BV’tjes, nvdr). Een krant als De Telegraaf is dan ook niet onze bron van informatie.
Wij halen ons nieuws uit kwaliteitskranten als de Financial Times
.’

[Bron: Dag.nl]

Redactie

Belgiës populairste weblog over interactieve marketing, social media, gadgets, technologie en nog veel meer. Heb je nieuws voor ons of wil je meewerken aan Belgian Cowboys laat het ons dan even weten op redactie@belgiancowboys.be

More Posts - Website

Follow Me:
Twitter