Autosector heeft internet nog niet begrepen

Vorig artikel Volgend artikel

Autosector heeft internet nog niet begrepen

Per verkochte auto besteedt de autosector inmiddels 510 euro aan zichtbare reclame. Dat is een flink bedrag, temeer omdat dit alleen nog maar de plaatsingskosten betreft. Opel beschikte in de eerste zes maanden van 2008 over het grootste reclamebudget per auto: 577 euro, gevolgd door Renault (545 euro) en Toyota (507 euro). Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Nielsen.

Hoewel gerichte reclame gemakkelijker dan ooit te realiseren is, blijven de auto-importeurs stoïcijns vasthouden aan hun oude mediakeuzes. Ook in 2008 wordt er weer meer geld uitgegeven aan de algemene `above-the-line` reclame. Internetreclame beslaat daarentegen nog steeds maar 4% van het budget. Peugeot en Citroën spenderen het meeste geld aan bannercampagnes. Anderen - vooral de marketeers van budgetmerken zoals Fiat, Hyundai, Suzuki en Daihatsu - hebben hier relatief weinig geld voor over.

De totale reclamebestedingen van de autosector zijn in de eerste zes maanden van 2008 met 3% op jaarbasis toegenomen.

[Bron: Automobiel Management]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies