Belgische reclamesector kent nog 18 % groei

Vorig artikel Volgend artikel

Belgische reclamesector kent nog 18 % groei

De Belgische reclamesector heeft het voorbije jaar een groei gekend van 18 %. Dat blijkt uit de jaarlijkse rangschikking van de honderd belangrijkste Belgische reclamebureaus van het marketingmagazine Pub. Op de eerste plaats staat het bureau BBDO, gevolgd door Emakina, Duval Guillaume, Euro RSCG en Leo Burnett.

Het jaar voordien werd een groei met 17 % opgetekend. De gevolgen van de crisis waren in de reclamesector volgens Pub nog niet merkbaar in de cijfers. Toch stelt het magazine dat het laatste kwartaal van vorig jaar een duidelijke terugval merkbaar was. Er wordt opgemerkt dat de sector geanticipeerd heeft op dalende recettes dit jaar, waardoor inmiddels al ontslagen of reorganisaties werden doorgevoerd. 

[Gebaseerd op: Belga Nieuwstelex]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies