Bioscoopgroep Kinepolis vernieuwt website, nieuwsbrief en mobiele applicaties

Vorig artikel Volgend artikel

Bioscoopgroep Kinepolis vernieuwt website, nieuwsbrief en mobiele applicaties

Bioscoopgroep Kinepolis liet gisterenavond in een mailing weten dat ze een geheel nieuwe website hebben gelanceerd alsook een nieuwe iPhone, iPad en Android mobiele applicatie. Alle mobiele applicaties beschikken nu over 'image recognition waarbij je extra informatie over een welbepaalde film verkrijgt van zodra je je smartphone-/tabletcamera op een filmaffiche naar keuze richt. Tot slot wordt voortaan het nieuwsbrief aanbod afgestemd op de gebruiker zijn/haar voorkeuren.

Vernieuwde website

Kinepolis gaf de oude website een stevige facelift die nu beschikt over een nieuw design en een stuk overzichtelijker en gemakkelijker in gebruik zou moeten zijn. Zo zouden gebruikers voortaan nóg sneller de informatie moeten kunnen vinden die ze zoeken. Zo is de werkwijze voor het kopen van tickets online helemaal omgegooid: Waar je vroeger naar het online ticketingsysteem moest als je snel tickets wou kopen, moet je nu altijd eerst je film, bioscoop, datum en voorstellingsuur op de website zelf kiezen en dan pas ga je naar de online ticketing om de gewenste plaatsen te kiezen en vervolgens af te rekenen.

Schermafbeelding%202012-01-24%20om%2002.12.31

Filmkeuze voortaan veel intuïtiever


Stel dat je wil weten welke films vertoond worden in de Kinepolis bioscoop van je keuze, kies je eerst uit het "Film" menu bovenaan, onder "Programmatie" je bioscoop waarna je de lijst van alle films die daar draaien krijgt te zien. Of als je wil weten wanneer een bepaalde film in je Kinepolis bioscoop naar keuze te bekijken is, kies je de bioscoop uit het eerste rode menu op de startpagina, de film uit het 2e menu en met een klik op "Verder" krijg je de lijst met de vertoningen van die film. Om tickets te kopen hoeft slechts het gewenste voorstellingsuur te worden gekozen waarna je meteen in het betaalprogramma terechtkomt waar de zitplaatsen kunnen worden gereserveerd en vervolgens afgerekend.

Nieuwe geïndividualiseerde "My Kinepolis" nieuwsbrief 

De nieuwsbrief (net zoals de mobiele applicaties) is voortaan 'preference-driven' dankzij een performant en innovatief relatiemarketingsysteem dat Kinepolis als eerste bioscoopgroep aanwendt. Daar waar de filmliefhebber voorheen een algemeen aanbod voorgeschoteld kreeg, houden de mobiele applicaties en de nieuwsbrief 'My Kinepolis' nu rekening met de gebruiker zijn/haar favoriete acteurs, actrices, regisseurs, filmgenres, enz. Elk van zijn/haar voorkeuren (aangegegeven in zijn My Kinepolis-profiel) en elke film in programmatie wordt gevat in wiskundige formules om te berekenen welke filmvolgorde voorgesteld wordt. Hierdoor wordt de zoektijd naar een passende film aanzienlijk ingekort en de kans op succes vergroot. De applicatie en de nieuwsbrief zal er dus helemaal anders uitzien voor Johnny Depp aanhangers dan voor Nathalie Portman fans.

Profiel1

Nieuwe mobiele applicaties

Verder werd de iPhone, iPad en Android-smartphone applicatie (link) in een nieuw kleedje gestoken. Daarnaast ondersteunen ze voortaan 'image recognition': richt je camera op een filmaffiche van een film in programmatie, dan krijg je alle informatie over die film op je smartphone/tablet te zien. Bijkomende nieuwigheden voor de iOS applicatie (link) is dat het nu een universele applicatie is (identieke applicatie voor iPhone en iPad) en kan je inloggen met je eigen 'My Kinepolis' profiel. Hierdoor wordt bij de volgorde van de films rekening gehouden met je eigen filmvoorkeuren, zodat je minder lang moet zoeken naar de films die je wil zien. In een latere update dit jaar zal het mogelijk zijn om je bioscoopticket rechtstreeks via de mobiele applicatie te bestellen.

Over de creatie van de nieuwe Kinepolis website en mobiele applicaties

Als onderdeel van een ruimere corporate identity-oefening werd de basis voor het webdesign van de nieuwe Kinepolis website, mobiele applicaties en nieuwsbrief uitgewerkt door het Nederlandse bureau FasterForward en concreet uitgewerkt door het Leuvense bureau Kunstmaan. De nieuwe website hanteert verder Drupal als CMS en werd gebouwd door het tevens Leuvense bedrijf Amplexor, terwijl de hosting wordt verzorgd door het Antwerpse Nucleus. Daarnaast werden de nieuwe generatie mobile applicaties ontwikkeld door het Gentse In The Pocket. Tenslotte werd de de nieuwe 'preference driven' My Kinepolis nieuwsbrief intern ontwikkeld met gebruik van de e-mail marketing en marketing automation software van Selligent.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies