Bloggers geloven niet in krantentoekomst

Vorig artikel Volgend artikel

Bloggers geloven niet in krantentoekomst

De helft van de bloggers is van oordeel dat het medium binnen een periode van vijf jaar één van de belangrijkste nieuwsbronnen zullen worden. Bovendien is één op vijf bloggers ervan overtuigd dat de kranten de volgende tien jaar niet zullen overleven. Dat blijkt uit een onderzoek van blogsspecialist Technorati. Bloggers vinden andere weblogs ook de meest invloedrijke vorm van merkinformatie. Bloggers kijken voor die merkinformatie twee keer meer naar andere blogs dan naar televisie, gedrukte media of buitenreclame.

Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde blogger twee keer zolang op het internet aanwezig is als de gemiddelde online gebruiker. Bovendien besteedt hij tweederde minder tijd aan televisie dan de gemiddelde Amerikaan. Bloggers vinden de algemene internetcontent dan ook invloedrijker dan de traditionele media. Ook wordt gesteld dat 37 procent van de bloggers op basis van een blogpost in de traditionele media worden vernoemd. Gemiddeld leggen bloggers 29 links naar andere websites, terwijl er 30 links van andere websites naar hun blogs worden gelegd.

Technorati stelt dat 54 procent van de bloggers verhalen brengt over zijn persoonlijke levensstijl. Daarna volgens technologie (46 procent), nieuws (42 procent), politiek (35 procent), computers (34 procent), muziek (31 procent), film (30 procent), toerisme (28 procent), business (27 procent), familieverhalen (23 procent), televisie (23 procent), wetenschap (22 procent), religie (19 procent), gezondheid (18 procent), sport (16 procent), games (13 procent) en celebreties (13 procent). Meer dan acht op tien bloggers geeft de mogelijkheid om te reageren op hun blogposts.

[Managing 21]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies