Blogs op weg om persbericht te vervangen

Vorig artikel Volgend artikel

Blogs op weg om persbericht te vervangen

Niet ieder bedrijf heeft een weblog, maar misschien zijn ze in de toekomst wel allemaal verplicht om Web 2.0 te omarmen. Dat zegt het magazine iMediaConnection in een reactie op het feit dat de Amerikaanse Securities and Exchange Commission aangekondigd heeft dat beursgenoteerde bedrijven in het kader van hun publicatieverplichtingen in de toekomst informatie zullen mogen plaatsen op hun bedrijfsblogs in plaats van in persberichten. Jonathan Schwartz, topman van Sun Microsystems, stuurt al jaren aan op de publicatie van bedrijfsinformatie op bedrijfsblogs.

"Onder de nieuwe richtlijnen wordt er niet expliciet gesproken over marketing, maar het ondersteunt wel de groeiende trends van bedrijfsblogs," schrijft Michael Estrin in iMediaConnection. "Aangezien bedrijfsblogs minder omslachtig en duur zijn dan het verspreiden van persberichten, is het niet uit te sluiten dat de aankondiging van de Securities and Exchange Commission voor een belangrijke verandering zal zorgen in de bedrijfscommunicatie en zullen bedrijven niet langer gebonden zijn aan traditionele media en distributiekanalen."

Volgens Christopher Cox, voorzitter van de Securities and Exchange Commission, heeft het internet duidelijk aan maturiteit gewonnen. "Dat betekent een grote stap voor investeerders," voerde hij aan. "Door de technologische vooruitgang in elektronische communicatie kan geantwoord worden op de groeiende vraag van de markt en investeerders naar daadwerkelijke actuele informatie." Bedrijven krijgen volgens experts nu ook de mogelijkheid om video of audio toe te voegen aan hun mededeling en kunnen bovendien voortaan ook links aangeven naar bijkomende informatie. Bovendien kan er een groter publiek mee bereikt worden. (foto)

[Bron: Managing 21]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies