Break Free met TomTom & John Cleese en win een Renault !

Vorig artikel Volgend artikel

Break Free met TomTom & John Cleese en win een Renault !

Vandaag lanceert TomTom ineens 3 nieuwigheden :de "Break Free" social media campagne featuring niemand minder dan John Cleese; de "Trade In, Break Free" actie waarbij je bij het inruilen van een oude GPS korting krijgt op een nieuwe TomTom, en de nieuwe GO LIVE 800 serie.

Gisteren was ik op uitnodiging van Belgian Cowboys op bezoek op het hoofdkantoor van TomTom in Amsterdam. Er werd ons veel lekkers beloofd, en daar bleek geen woord van gelogen !

Alhoewel ik niet echt een techneut ben, was het toch uiterst interessant om TomTom eens van achter de schermen te kunnen bekijken. Het gaat in de GPS- en navigatie-wereld immers al lang niet meer enkel om de juiste weg wijzen van punt A naar punt B; ook in deze sector zijn "rich media" en "always connected" dé zaken waarnaar wordt gestreefd.

Bij TomTom nemen ze dat heel serieus : dankzij diensten zoals "TomTom HD Traffic" en de "LIVE-services" krijgt de bestuurder tijdens zijn rit voortdurend de best mogelijke reisweg op basis van real time intelligente verkeersinfo. Zo duurt elke verplaatsing effectief zo kort mogelijk, vermijd je files (en flitsers !), maar verder krijg je ook weersinfo of via Google Local Search en "Points of Intrest" vind je winkels en bezinestations e.d. in de buurt.

TomTom ziet zijn taak ook breder dan louter het verbeteren van het rijcomfort van zijn klanten. Studies wijzen uit dat, als er meer chauffeurs "always connected" zouden rijden, dat dan alle chauffeurs minder file en dus minder stress zouden hebben. Met de Trade In, Break Free actie motiveert TomTom mensen om hun oude GPS -gelijk welk merk ! - in te ruilen voor een TomTom uit de GO LIVE-series . Zo werkt TomTom niet enkel aan zijn eigen zakencijfer, maar tegelijk aan minder files en dus meer rijplezier voor iedereen !  

Belgian%20Cowboys%20TomTom%20Break%20Free%20Win%20Renault


Maar het leukste nieuws kwam op het einde, save the best for last ! Voor het eerst waagt TomTom zich aan een redelijk gigantische campagne op social media, waarbij niemand minder dan John Cleese bereid werd gevonden om het "Break Free"-idee gestalte te geven. Door te zingen en filmpjes op te nemen en te sharen en te liken via Facebook en Youtube en dergelijke maak je kans op ... een Renault Megane of Renault Clio, natuurlijk uiterust met TomTom Live ! Hier gans de campagne gaan uitleggen lijkt me nogal zinloos, ontdek ze gewoon zelf op de Facebook-pagina van TomTom !

Meer info : www.tomtom.com & www.facebook.com/TomTom
.
Hou ook de Belgische TomTom- Facebook-pagina in het oog want daar worden heel orginele lokale varianten van de campagne gepost ! Hup hup go sing & break free !  


Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies