Begin november lanceerde Cisco, SocialMiner waarmee bedrijven in de gaten kunnen houden wat mensen over hen zeggen op sociale netwerken. Het programma doorzoekt en analyseert de sociale netwerksites Facebook en Twitter. Dankzij de worden bedrijven automatisch op de hoogte gebracht van berichten en conversaties over merken. Bedrijven kunnen zich ook mengen in het debat, antwoorden bieden op vragen, oplossingen aanreiken voor problemen en gerichte acties opzetten om klanten te ondersteunen en prospecten te overtuigen.
Reputatiebeheer
Onderzoek van analist Nielsen toont aan dat er ieder uur meer dan één
miljoen Twitterberichten verschijnen. Een op de drie Amerikanen heeft
wel eens via Facebook, Twitter of andere sociale media zijn mening
gegeven over een bepaald product, bedrijf of merk.
Die informatie stelt bedrijven in staat om tijdig en gepast te reageren op vragen en problemen van klanten, en zo hun reputatie optimaal te beheren. Met de software voor social mining kunnen ondernemingen die kennis op een eenvoudige manier verwerven en de dialoog aangaan met bestaande en potentiële klanten.
De redactie van Belgiancowboys is te bereiken via redactie@belgiancowboys.be