Content marketing zit in de lift: experts vertellen waarom

Vorig artikel Volgend artikel

Content marketing zit in de lift: experts vertellen waarom

Vorige week vertelde ik over de resultaten van een onderzoek naar de evoluties op het vlak van content marketing. Het is een markt die ik als SEM-adviseur nauwgezet volg omdat het bij content marketing voor een groot deel ook om trafiek gaat en omdat er nu eenmaal een sterke link is tussen content en search engine marketing (denk aan het belang van content voor SEO om maar één voorbeeld te geven).

Dit weekend vond ik een zeer interessant eBook met nog meer voorspellingen maar deze keer van experts. Bovendien staat het document boordevol tips.

Het eBook is van de hand van het Amerikaanse bedrijf Click Documents en heet “Key Content Marketing Trends and Predictions for 2010”.

39 bekende B2B marketeers, email marketeers, social media specialisten en natuurlijk content marketing experts, waaronder Joe Pulizzi waar ik het vorige keer over had, doen er hun zeg.

Daarnaast bevat het eBook een resem bijkomende bronnen voor wie zich wil verdiepen in deze zeer interessante en efficiënte vorm van marketing.

Social media, search engine optimization en content marketing

Uit het verhaal van de 39 deelnemende marketeers, die allemaal uit verschillende hoeken komen, blijkt net als uit het onderzoek van Junta42 dat content marketing in de lift zit.

Jon Miller van het Amerikaanse B2B marketing en lead management bedrijf Marketo drukt het als volgt uit: “in plaats van massareclame zullen marketeers meer investeren in slimme manieren om hun merk te bouwen zoals social media, search engine optimization en content marketing”.

Ik hoor het hem graag zeggen. Joe Pulizzi zegt dat content marketing steeds belangrijker wordt omdat marketeers eindelijk beginnen te zien dat ze eigenlijk uitgevers worden.

'Interruptive marketing' is dood

Eén van de tips van Ambal S. Balakrishnan, oprichtster van het Amerikaanse Click Documents is eigenlijk meer een boodschap: ‘interruptive marketing’ is iets uit het verleden, zegt ze.

Ze vervolgt: “Je kunt niet verwachten dat de drukke consument van vandaag luistert als je hem onderbreekt met reclameboodschappen. Het is tijd om budgetten te verschuiven van andere vormen van marketing naar contentproductie”.

En daar ben ik het helemaal eens mee. Jij ook?

Je kunt het eBook zonder registratie via deze link downloaden.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies