CRM geeft hoogste ROI, gevolgd door online

Vorig artikel Volgend artikel

CRM geeft hoogste ROI, gevolgd door online

De jaarlijkse “Marketing Trends Survey”, georganiseerd door het “Chartered Institute of Marketing” en uitgevoerd door Ipsos Mori, geeft opvallende cijfers weer, nl. 21% van alle marketers vinden dat CRM de grootste ROI  (Return on Investment) opbrengt, gevolgd door online activiteiten.

De industrie die aangaf dat CRM de hoogste ROI  geeft was onder andere de financiële sector met maar liefst 27%.


De tweede in de rij volgt op enige afsyand en is online advertising met 12% en heel dicht gevolgd door e-mail marketing en public relations, beiden met 11%. Opmerkelijk is het cijfer van email marketing, daar er altijd aangenomen wordt dat de ROI van e-mail marketing hoger zou liggen dan dat van online advertising.

Wie zijn de slechte leerlingen van de klas:

  • Traditionele advertising met 22% van alle marketers die het rangschikken als zijnde de generator van de laagste ROI

Wat waren nog opmerkelijke cijfers?

  • CRM is actief gebruikt bij 77% van alle deelnemers van het onderzoek en vertegenwoordigt een budget aandeel van 10% tov van het totale marketing budget.
  • 66% van deze doelgroep die CRM gebruikt zegt eveneens dat de marketing functie binnen het bedrijf een hoge zichtbaarheid  heeft over hoe de database opgebouwd is (wie de klanten/doelgroep zijn is perfect in kaart gebracht
    • Dit aantal stijgt tot 77% bij retail, distributie en travel/entertainment
    • Dit aandeel daalt naar 59% in de openbare sector en non – profit


Thanks to: Marketing Advisor

Source: The Chartered Institute of Marketing

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies