Danone misleidde consument 8 jaar lang

Vorig artikel Volgend artikel

Danone misleidde consument 8 jaar lang

Het water Taillefine, een merk van Danone, verdwijnt op 31 december 2009 uit de handel. Het product is niet conform met de wet, het biedt geen enkel voordeel voor de gezondheid. Vrouwelijke consumenten zijn 8 jaar lang misleid met beloften voor een slanke lijn. De DGCCRF (het Franse equivalent van een departement van het Belgische Ministerie van Economie) bevestigt het bericht: het water van Taillefine heeft niet het recht om verkocht te worden.

Volgens Oivo (Onderzoeks- en Informatiecentrum van de VerbruikersOrganisaties) stuurt
de Franse overheid zo een sterk signaal uit naar de industrie met betrekking tot de gezondheidsclaims. Consumenten die in voedingswarenhuizen gaan winkelen worden dagelijks geconfronteerd met producten met gezondheidsclaims, reclameteksten en slogans die gunstige effecten voor de gezondheid beloven. En de consumenten zijn gevoelig voor die claims want ze zijn er zich van bewust geworden dat de huidige leefwijze (met weinig beweging, te vette voeding, stress, ...) een negatieve invloed heeft op hun gezondheid.