Datingsites profiteren van crisis

Vorig artikel Volgend artikel

Datingsites profiteren van crisis

Een van de weinige sectoren die profiteert van deze crisis is de online datingsector. Daar zijn een aantal redenen voor: ten eerste hebben mensen tijdens de crisis gewoon meer tijd om aan hun privéleven te besteden. Ten tweede zoeken mensen in crisistijd makkelijker naar een zielsgenoot met wie ze hun angsten kunnen delen. En ten derde omdat alleen-zijn duurder is dan samenwonen, wanneer kosten kunnen worden gedeeld.

Uit recent onderzoek van de Amerikaanse datingsite eHarmony - die 20 miljoen betalende abonnees telt- blijkt dat 25% zegt dat de stress die hun economische situatie met zich meebrengt ervoor zorgt dat ze makkelijker opnieuw op zoek gaan naar een langetermijnrelatie.  Uit het onderzoek blijkt ook dat op dagen dat de Amerikaanse beursindex Dow Jones meer dan 100 punten verloor, het aantal bezoekers op de website steeg.

Maar ook sites die buitenechtelijke relaties op gang brengen doen het goed. Ashleymadison.com, een site die getrouwde mensen aan elkaar koppelt deed nooit betere zaken dan vandaag. Volgens de eigenaar van die site, Noel Biderman, is dat vooral het gevolg van de precaire financiële situatie van velen. ‘Wanneer het budget onder druk komt te staan ontstaan binnen gezinnen de meeste geschillen. Maar eerder dan ruzie te maken, vinden mensen de tijd om de balans op te maken van hun bestaan. Ze willen iets doen waar ze beter van worden. 49 dollar (het inschrijvingsgeld op Ashleymadison.com)  is een minieme kost om een affaire te beginnen die uiteindelijk je leven compleet kan veranderen.'

Gebaseerd op: The Economist]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies