De Standaard roept "Google Street View" uit tot Product van 2011

Vorig artikel Volgend artikel

De Standaard roept "Google Street View" uit tot Product van 2011

Na eerdere nominaties kon Google nu dan toch de titel in de wacht slepen. Google werd in 2005 als zoekmachine al genomineerd, maar viel toen uit de boot tege tegen de draagbare GPS. Een jaar later werd Google Earth genomineerd, waarmee je de hele wereld via satellietfoto's online kan bekijken, maar bereikte weer geen eerste plaats. Dit jaar kon Google Street View deze plaats wél verzilveren en kreeg aldus het grootste aantal stemmen van de lezers van De Standaard Online.

Populaire kookprogramma Jeroen Meus en trappistenbier op plaats 2 en 3

Dagelijkse Kost, het populaire kookprogramma van Jeroen Meus, eindigde op de tweede plaats met 1.434 stemmen, terwijl de derde plaats naar de Colruyt marketingstunt? van het West-Vlaamse trappistenbier "Westvleteren" ging met 562 stemmen. De QR-code kwam op de vierde plaats met 518 stemmen en het volksdemocratie-initiatief G1000 229 stemmen behaalde. De winnaar was goed voor 1.519 stemmen of ruim een derde (35,54 procent) van de 4.262 uitgebrachte stemmen. Vorig jaar won de iPad met 51%, terwijl in 2009 de zonnepanelen 34% wisten te overtuigen. 

Spotify en Twitter nergens te bespeuren


Vreemd genoeg waren nieuwe populaire producten als Twitter of Spotify die dit jaar doorbraken nergens te bespeuren. Deze stonden weliswaar in de longlist die deelnemers aan het 30ste stichting marketing (STIMA) congres 'No guts, no glory' invulden, maar haalde de shortlist niet.

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies