DMA:2010 San Francisco rocks!

Vorig artikel Volgend artikel

DMA:2010 San Francisco rocks!

Naar aanleiding van het internationale DMA:2010 congres (7-14 oktober) in San Francisco bracht de aanwezige Belgische delegatie een bezoekje aan het hoofdkwartier van Twitter op 795 Folsom Street. Inchecken via Foursquare en twitteren vanuit Twitter HQ.
Marc Maniez, een jonge fransman, kon ons even rondleiden tussen de 300 werknemers die ondertussen 2 verdiepingen bezetten. In tegenstelling tot wat ik al gezien heb van de kantoren van bv. Google, zien de kantoren er redelijk 'gewoon' uit. Geen gekke dingen, niets speels, eigenlijk zelfs redelijk serieus. Wel opvallend was dat er in de SPAM-afdeling al meer dan 6 man werkten. De Fail Whale daarentegen was nergens te bespeuren ;-)

Het meest bijzondere van het bezoek op Folsom was echter de benedenverdieping. Daar stellen ze ruimte ter beschikking voor  veelbelovende start-ups. Twee van hen kende ik al via de Twitter tamtam - Storify.com en Klout. Het was ook Xavier Damman (@xdamman) van Storify, een jonge Belg, die ons bij Twitter had kunnen binnenloodsen. Storify.com kunnen we best van nabij volgen. "If Flipboard is future of media consumption then Storify is future of content creation ...”. Een geweldige tool om vlot te bloggen met volledige social media integratie van tweets, flickr, youtube, ... WordPress in het kwadraat zeg maar. Nu al worden verhalen vlot overgenomen door journalistieke middens als Washington Post, Telegraaf, Le Soir, Le Monde, ...

Ook Klout.com moet je in het oog houden ! Zeker als Social CRM op je wenslijstje staat. Klout berekent elke week in hoeverre iemand andere personen online beïnvloedt. Aanvankelijk enkel op vlak van Twitter, maar net op het moment dat we bij hen waren hadden ze Facebook toegevoegd aan hun score algoritme. Hun ambitie is erg groot en dat vertaalt zich in het feit dat ze ondertussen al met 20 mensen werken. Nadruk leggen ze vooral op de API die zeer interessante mogelijkheden biedt.

Kortom, voor online rock&roll moet je in San Francisco zijn ... 

De Belgische delegatie bestond uit: Nick Decrock (NOCUS), Dirk Milbou (WDM Belgium), Norbert Verkimpe (Bisnode), Kathleen Peeters (Bisnode Interact), Greet Dekocker (BDMA), Dirk Oosterlinck (bPost), Luc Perdieus (Tequila), Henny Van Gerwen (Proximity BBDO), Benny Bierebeeck (PHL) en Laurence Guilmot (bPost). Speciale dank aan Bart Becks voor de San Francisco introductie.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies