eBuddy na Facebook 2de applicatie met > 50.000.000 dowloads

Vorig artikel Volgend artikel

eBuddy na Facebook 2de applicatie met > 50.000.000 dowloads

GetJar, ‘s werelds op één na grootste app store, heeft vandaag aangekondigd dat eBuddy, ‘s werelds grootste onafhankelijke web en mobile messaging platform, de mijlpaal van 50 miljoen downloads van de eBuddy Mobile Messenger heeft gepasseerd bij GetJar. Nadat eerder het record voor het hoogste aantal downloads in één week werd verbroken heeft eBuddy door de grote vraag van gebruikers nu ook deze mijlpaal bereikt. eBuddy is samen met Facebook de enige mobiele applicatie die over de 50 miljoen downloads op GetJar is gegaan.

Na Facebook tweede applicatie die meer dan 5.000.000 downloads bereikt

“GetJar is onze belangrijkste externe partij voor downloads en we zijn verheugd om na Facebook de enige andere mobiele applicatie te zijn die 50 miljoen downloads heeft bereikt bij GetJar,” zegt Jan-Joost Kraal, VP Products en Marketing bij eBuddy. “Veruit het grootste deel van onze groei is organisch en komt voort uit de behoefte in de markt naar een eenvoudige en duidelijke mobile instant messaging client; GetJar’s PPD systeem is nuttig gebleken om onze groei te sturen door kritische massa te bereiken in landen als India.”

Groot onafhankelijke web en mobile instant messaging platform

eBuddy is ‘s werelds grootste onafhankelijke platform voor web en mobile instant messaging (IM/MIM), en is de op één na meest gedownloade mobiele applicatie op GetJar, na Facebook. eBuddy werkt op alle mobiele telefoons met een browser en biedt verschillende versies aan van de mobiele applicatie: de populaire J2ME versie, eBuddy Mobile Messenger, de mobiele Internet browser versie, eBuddy Lite Messenger, en ook mobiele applicaties voor iPhone en Android.

Vindbaarheid van een app grootste probleem

“eBuddy blijft één van de populairste applicaties op GetJar en we vinden het geweldig om deel uit te maken van dit grote moment,” aldus Ilja Laurs, CEO en oprichter van GetJar. “Doordat er steeds meer apps worden ontwikkeld, is de vindbaarheid van apps het grootste probleem voor ontwikkelaars. GetJar biedt premium zichtbaarheid aan ontwikkelaars om ervoor te zorgen dat hun apps zichtbaar zijn voor de massa.”

GetJar mobile advertising platform

Het GetJar Pay-Per-Download (PPD) mobile advertising distribution platform biedt ontwikkelaars de mogelijkheid om te bieden per download voor een premium plek in GetJar’s store en distributie kanalen. Hiermee stellen ze hun eigen maximum dagelijkse budget vast en zijn ze verzekerd dat ze alleen betalen als gebruikers met succes de applicatie hebben gedownload. Ontwikkelaars hebben daarnaast de optie om meerdere campagnes op te zetten met ieder een eigen uniek bericht, targeting per land, telefoon of provider om zo de groei op een strategische manier te sturen. GetJar’s PPD werkt via een veiling systeem wat lijkt op Google’s AdWords. Hierdoor kunnen ontwikkelaars echt focussen op het fine-tunen van hun campagne om zo tot een maximale ROI te komen.

GetJar Pay-Per-Download mobile advertising distribution platform

PPD geeft de ontwikkelaars ook toegang tot een veelzijdig pakket waarmee ze ROI kunnen meten en ook het aantal downloads per provider, telefoon en land kunnen zien. GetJar is ook de eerste app store die ontwikkelaars de mogelijkheid geeft om conversie van mobiele downloads naar echte gebruikers te meten over alle open platformen, inclusief Android, Blackberry, Flash, Java, Symbian en Windows Mobile.

"Wij zijn de Wallmart van de mobiele applicaties"

“Als de Walmart van de mobiele apps, wil GetJar ontwikkelaars een one-stop shop geven om zowel hun apps als hun mobiele sites te distribueren via ieder platform, telefoon, provider of land, om ze te helpen hun doelen te bereiken en hun lot te bepalen,” voegt Laurs toe. “We kijken er naar uit om meer mobiele applicaties bij Facebook en eBuddy te voegen door de mijlpaal te bereiken van 50 miljoen downloads op GetJar.”

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies