Email is het meest belangrijk voor het delen van content

Vorig artikel Volgend artikel

Email is het meest belangrijk voor het delen van content

De mensen van ShareThis, je weet wel, die social marketing tool om content te delen met anderen, hebben een onderzoek gedaan naar de manier waarop mensen content delen en verspreiden en hoe ze er mee interageren.

Volgens ShareThis kan het cross-mediaal delen van content de trafiek tot een derde meer verhogen dan zoekmotormarketing!

Uit het onderzoek blijkt verder dat e-mail het belangrijkste kanaal blijft om content te delen en dat het ook voor een groot engagement zorgt bij de ontvangers er van.

46% van de gebruikers deelt content via e-mail zegt ShareThis. Op de tweede plaats komt Facebook met iets meer dan 33% van de respondenten.

Het valt op dat ShareThis het belang van het delen van content vooral situeert op het vlak van het verhogen van trafiek.

Dat blijkt ook uit het getuigenis van uitgever US Weekly die zegt dat het delen van content via e-mail en sociale kanalen voor meer lezers zorgt.

Maar hij voegt er ook aan toe dat het een populaire manier is voor lezers om te interageren met de content.

En dat moet toch ook de bedoeling zijn.

Bron: www.socialemailmarketing.eu

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies