Facebook like button en E-mail marketing

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook like button en E-mail marketing

We zijn ondertussen al goed vertrouwd geraakt met de Facebook like buttons op websites. Overal waar je kijkt zie je wel een knopje waarmee jij kan zeggen "hé, ik vind dit artikel leuk" of "Deze website vind ik echt goed". Een nieuwe trend zit er aan te komen: Facebook like buttons in e-mailcampagnes.

MailChimp lanceerde zopas als eerste de Facebook like button voor e-mailcampagnes op grote schaal. Lanceren is misschien niet helemaal correct maar de aankondiging van deze nieuwe feature werd vandaag gemaakt.

Bij de volgende update (MailChimp v5.2 ondertussen al) zal je jouw e-mailingcampagnes promoten via de like knop van Facebook. Concreet kan je de knop integreren in jouw e-mailcampagne en zo de mogelijkheid creëren om jouw campagne sociaal te verspreiden. Gedaan met een link naar jouw nieuwsbrief archief? Misschien nog niet onmiddellijk maar het opent een nieuwe deur tot campagne voeren.

E-mail marketing blijft tot op vandaag nog één van de sterkste marketing strategiën. E-mail marketing combineren met Facebook lijkt een win-win situatie. Natuurlijk speelt hierbij weer de relevantie van jouw e-mail een grote rol en de vraag of je al dan niet jouw users zal beginnen vervelen met al dat "Facebook-gedoe".

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies