Facebook wordt gigantisch winkelplatform

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook wordt gigantisch winkelplatform

Facebook lanceert een verzameling nieuwe e-commerce-applicaties als onderdeel van een strategie om een voorkeursbestemming te worden voor online shopping.

De Amerikaanse bloemenketen 1-800-Flowers heeft een eerste Facebookwinkel geopend, waar gebruikers bloemen kunnen bestellen. In tegenstelling tot bestaande applicaties van o.a. Sears en Threadless op het sociale netwerk kunnen de aankopen nu wel volledig worden afgehandeld binnen het Facebook-platform.

Tegen eind oktober zullen niet minder dan 20 van deze virtuele winkels het voorbeeld van 1-800-Flowers volgen. De applicaties zijn volgens de ontwikkelaars ervan uiterst geschikt voor grote distributieketens en grote elektronicazaken.

Volgens Sucharita Mulpuru van Forrester Research kunnen deze winkels het begin inluiden van de transformatie van Facebook tot een winkelbestemming. ‘Het gaat om een enorm platform, dat zal toelaten meer mensen te bereiken en geld te verdienen'. Toch heeft Facebook - dat 250 miljoen gebruikers telt- voorlopig geen plannen om zelf een deel van de opbrengsten op de transacties te claimen.

[

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies