Google koopt sociale zoekmachine Aardvark voor $50 miljoen

Vorig artikel Volgend artikel

Google koopt sociale zoekmachine Aardvark voor $50 miljoen

De invloedrijke technologie blog TechCrunch meldt dat de sociale zoekmachine Aardvark overgenomen is door Google voor $50 miljoen. De eerste besprekingen tussen beide ondernemingen vonden reeds plaats in december 2009. Deze gesprekken hebben nu geleid tot een officiële deal.

Beantwoord en wordt beantwoord
Je hebt een vraag en wilt direct een antwoord. Het social search tool Aardvark stuurt je subjectieve vraag door naar mensen in het Aardvark netwerk en met wat geluk krijg je binnen enkele minuten een persoonlijk antwoord. Ben je op dat moment niet meer online, dan ontvang je het antwoord via email. Net alsof je tegen een semantisch web aan het praten bent.

Aardvark is een product van de Amerikaanse start-up Mechanical Zoo dat opgericht werd in de zomer van 2007 door een groepje ex-Googlers. Na een investeringsinjectie van $6 miljoen in september 2008, lanceerde Aardvark een jaar later zijn webinterface.

In maart 2009 veranderde de start-up uit San Francisco haar naam van Mechanical Zoo naar Aardvark. In oktober 2009 telde Aardvark 90.361 gebruikers en gemiddeld 3.167 vragen per dag.

Video (19:37 min.): Een blik op de oprichters van Aardvark: Max Ventilla en Nathan Stoll

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies