Google test reclame op mobiele versie van YouTube

Vorig artikel Volgend artikel

Google test reclame op mobiele versie van YouTube

Google voert een test uit met reclame op de mobiele site van dochteronderneming YouTube. De bedoeling is om te leren hoe de kijkers op mobiele reclame reageren. Vooralsnog worden de advertenties alleen getoond op de mobiele site in Japan en de Verenigde Staten. De test zal de komende weken worden geëvalueerd. Over de vervolgstappen is niets bekend gemaakt.

Volgens Christine Tsai, product marketing manager van YouTube, blijft de mobiele versie van de videosite groeien. Maandelijks worden honderden miljoenen filmpjes bekeken. Toch heeft YouTube tot nu toe geen winst opgeleverd voor Google. Google-CEO Eric Schmidt maakt zich echter geen zorgen. Hij verwacht vroeg of laat wel voordeel te halen uit de videosite.

De Wall Street Journal maakte reeds gewag van de geringe reclameopbrengst van YouTube. Adverteerders zouden bang zijn dat hun spotjes aan slechte filmpjes worden gekoppeld. Daarnaast zou de reclameverkoop van Google te bureaucratisch verlopen. Google`s `Project Spaghetti`, begonnen in het voorjaar van 2008, moet de processen voor reclameverkoop beter en efficiënter maken.

[Bron: Emerce]