"Helden van IT" zet hardwerkende KMO-helden in de kijker

Vorig artikel Volgend artikel

"Helden van IT" zet hardwerkende KMO-helden in de kijker

Combell lanceerde eind augustus in samenwerking met Thomas Cook Business Incentives, Unizo en Vacature de "Helden van IT". Iedereen weet dat België het KMO-land bij uitstek is met maar liefst 513.829 zelfstandigen. Binnen een KMO heeft één enkele werknemer dan ook vaak het hele IT-beleid in handen. Hoog tijd dus dat deze hardwerkende mensen ook eens een schouderklopje krijgen.

Jonas Dhaenens (Combell)

 

“KMO’s bruisen van de creativiteit en dynamiek, maar binnen een KMO heb je vaak één enkele werknemer die het hele IT-beleid draagt. Uit noodzaak, puur toeval of vanuit een gedrevenheid en interesse van die ene werknemer. En mensen verwachten en eisen steeds meer van hun IT-infrastructuur. Wanneer iets fout loopt krijgt de eenzame IT’er vaak alle kritiek te slikken. Iedereen vindt het de normaalste zaak van de wereld dat computersystemen dag in, dag uit vlekkeloos blijven draaien, maar vergeet de IT-verantwoordelijke hiervoor af en toe eens te bedanken. Daarom vinden wij het de hoogste tijd om al deze hardwerkende IT-mensen een welverdiend schouderklopje te geven. Om die reden lanceerden we “De Helden van IT”.

Echte helden

Concreet roept de actie iedereen op om de IT-man of -vrouw van hun bedrijf te nomineren. Nomineren kan heel eenvoudig via de website in slechts enkele minuten. De genomineerde held wordt vervolgens zelf nog even gevraagd of hij/zij de nominatie aanvaardt. Pas dan wordt de kandidatuur officieel en online gezet. Zo wordt op de site een eregalerij opgebouwd met alle Helden van IT.

8 weken lang, van 1 september tot en met 20 oktober, kiest een jury een ‘Held van de week’. En er zijn veel redenen waarom iemand tot held kan worden gekroond. Elke week legt de jury andere accenten in haar beoordeling  van de nominaties. Tijdens week 1 zal vooral gezocht worden naar helden die op vlak van innovatie sterk uit de hoek komen. In de daarop volgende weken zullen juryleden ondermeer ook oog hebben voor andere kwaliteiten  zoals dienstbaarheid en interne klantgerichtheid of creativiteit in het zoeken naar en/of vinden van oplossingen…

Na acht weken wordt uit de 8 weekhelden één Superheld gekozen.

De jury is samengesteld uit Jonas Dhaenens (oprichter en CEO Combell), William Visterin (hoofdredacteur Smart Business Strategies en redactiemanager B2B bij Minoc Business Press), Peter Hinssen (oprichter en CEO Across Technology), Robin Wauters (journalist TechCrunch en organisator startup-competitie Plugg), Julien Blanchez (country marketing manager Google Belgium), Joeri Schutters (Project verantwoordelijke  ICT Coach Unizo),  Mies Cosemans (Webredacteur Vacature) en Alain Brossé (Manager Thomas Cook Business Incentives).

De 8 weekhelden krijgen van de jury elk een gloednieuwe iPad mee naar huis. De superheld wint een exclusieve reis voor 2 personen naar Thailand. Bovendien maakt ook iedereen die zijn of haar held nomineert kans om dezelfde reis te winnen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies