'Het Huis Anubis' wint Favourite Website Award

Vorig artikel Volgend artikel

'Het Huis Anubis' wint Favourite Website Award

Begin dit jaar lanceerde MediaMonks de online game 'House of Anubis: The Secrets Within' om de start van Nickelodeon's hit-serie 'Het Huis Anubis' te ondersteunen in de Verenigde Staten. Na het succes van de TV-serie in veel Europese landen werd besloten om een Amerikaanse versie te maken. Het bijpassende online game bleek een ware hit: ruim 4,5 miljoen kinderen spelen momenteel de game en werd onlangs door internationale vakgenoten beloond met een Favourite Website Award.

Dat de game naast de grote hoeveelheid spelers ook uitblinkt op het gebied van design en techniek, werd bevestigd toen MediaMonks hiermee hun negende Favourite Website Award (de 3de dit jaar) in de wacht sleepte.

Tv-serie en de game

Door het succes van de TV-serie in Nederland is de Nickelodeon en Studio
100 productie al eerder verkocht aan Duitsland, Zwitserland, Zweden en Denemarken. In januari 2011 besloot Nickelodeon de kinderserie in de VS te lanceren. Het huis van Anubis wordt sinds de start van het eerste Nederlandse seizoen ondersteund met online games. Sinds  2008 is de internationale productie van deze online games in handen van MediaMonks, waarvan 'House of Anubis: Secrets Within' al de vierde release is. Managing Director Victor Knaap ziet het als een goede eerste stap naar de Amerikaanse markt oftewel een mooie kans om te laten zien hoe het digitale productie bureau hun disciplines weet te combineren.

Anubisusa_scree-M7LM


Eigen 3D-engine

Het MediaMonks team reisde af naar de TV set in Liverpool, waarna een digitale representatie van de personages en omgevingen werd geproduceerd om zo een optimaal gevoel van authenticiteit in de game terug te laten komen. Daarnaast is voor de game een eigen 3D engine ontwikkeld, waarbij er bewust werd gekozen om geen gebruik te maken van Away3D, Unity of Papervision, om zo vrijheid in programmeren en eenvoudige functionaliteiten te realiseren en volledige controle over mogelijkheden te behouden. Volgens Creative Digital Producer Vincent van der Wetering (Mediamonks) is dit productietechnisch, qua aantal spelers en ook gameplay tijd één van de grotere gameproducties op het Nickelodeon platform.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies