Hoe goed scoren jouw e-mail campagnes? Vergelijk ze!

Vorig artikel Volgend artikel

Hoe goed scoren jouw e-mail campagnes? Vergelijk ze!

Op de recente Digital Marketing First presenteerde het IAB België zijn 2010 email benchmarks. De resultaten werden voor het tweede jaar op rij gepresenteerd op de hoogmis van de digitale gemeenschap.

De hoogtepunten zijn:

  • Het volume tussen Nederlandstalige emails en franstalige emails is uitgedraaid in het voordeel van franstalige emails, er werden 7% minder nederlandstalige emails verstuurd (78%)
  • Wedstrijden zijn "out", met een daling van 19% en dit ten voordele van commerciele emails (stijging van 15%)
  • De verdeling tussen B2C en B2B is constant gebleven, zonder grote veranderingen
  • Publishers zijn nog steeds verantwoordelijk voor om en bij 40% van het totale email volume. 1 op 2 emails komen van Concentra, De Persgroep of Corelio.
  • De open rate, click-through rate alsook de delivery rate zijn lichtjes gedaald
  • het tijdstip dat emails verstuurd werd laat zien hoe weinig bedrijven vertrouwen op hun systemen en hoe weinig getest wordt. De meeste emails worden nog steeds voor de middag verstuurd en 50% van de emails worden voor woensdag verstuurd. Kortom, er wordt héél weinig getest.
  • De verschillen per sector zijn héél groot, sommige scoren héél slecht zoals bv. Automotive, andere dan weer heel goed zoals Entertainment. 

 

Activity_per_day


Je kan de samenvatting van de resultaten hier bekijken

Meer informatie?

Voor meer informatie hoe je het white paper kunt bekomen van de Belgian email benchmarks, kan je steeds terecht bij Sara Rachdi (IAB België)


Vragen?

Contacteer me via twitter

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies