InSites Consulting klaar voor toekomstige groei

Vorig artikel Volgend artikel

InSites Consulting klaar voor toekomstige groei

Ondanks het moeilijke economische klimaat slaagde InSites Consulting er in 2011 in een groei van 28% te realiseren, waardoor de totale inkomsten op meer dan 16 miljoen euro kwamen, zo laat het bedrijf in een persbericht weten. Naast de bestaande kantoren in Gent, Rotterdam en Londen opende het Insites nieuwe vestigingen in Timisoara en New York, waardoor het aantal werknemers groeide tot 120. Ook werd het onderzoeksbureau uitgeroepen tot beste onderzoeksbureau van Nederland en genomineerd voor beste nieuwkomer in het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast sleepte het bedrijf 5 nominaties in de wacht op het laatste ESOMAR congres in Amsterdam.

Consumenten hebben meer macht dan ooit tevoren

Volgens CEO Kristof De Wulf leven we in een schitterende tijd: Technologie creëert elke dag nieuwe kansen, de klanten verwachten hun toekomstige groei op de nieuwe opkomende markten te bestendigen en de grenzen van onze sector worden alsmaar vager. De sleutel om de groei in de komende jaren te versnellen, is gebaseerd op een scherpere focus, een verdere uitdieping van onze investeringen op het vlak van permanente innovatie van onderzoeksmethodes en marketingopinieleiderschap, meer macht voor consumenten en werknemers, en het positief verrassen van onze klanten.

Consument neemt het voortouw in de vormgeving van een merk/bedrijf

Tim Duhamel, als CSO verantwoordelijk voor de bedrijfsstrategie, onderstreept de visie en de daarmee gepaard gaande focus van InSites Consulting: “Wij zijn van mening dat consumenten in de toekomst het voortouw zullen nemen in het vormgeven van om het even welk bedrijf of merk. Marketeers moeten leren los te laten en hun marketingmuren te slopen aangezien de bedrijven die actief luisteren en die hun consumenten erbij betrekken beter presteren dan de concurrentie. Onze voornaamste missie bestaat erin organisaties succesvoller te maken door consumenten binnen te brengen via het activeren en stimuleren van ervaringen.” 

20 % van de omzet komt uit 'Online Onderzoekscommunities'

Vandaag vormen online marktonderzoekscommunities één van de belangrijkste manieren die InSites Consulting aanwendt. Zo gebeurt bijna 20 % van de activiteiten op basis van communities; het is een van de belangrijkste groeiassen voor de toekomst. Deze methode past bij de bestaande en toekomstige behoeften van onze klanten: het combineert oude en nieuwe technieken, het vult de stevige onderzoeks knowhow aan met creatievere en onconventionele vaardigheden, het biedt onze klanten een vlotte en permanente mogelijkheid om kennis te vergaren, en stelt ons in staat om „op vraag inzichten‟ te verwerven.

Nieuwe Managing Directors voor de kantoren in België en Nederland 

Met De Wulf en Duhamel verantwoordelijk voor respectievelijk de uitvoering en de ontwikkeling van de strategie wil InSites Consulting de snelheid en kwaliteit op het vlak van het nemen van beslissingen verhogen en tegelijkertijd het strategisch denken en handelen op lange termijn beschermen en aansturen. De Wulf voegt hieraan toe: “We geloven in het machtigen van mensen. We zijn erg blij dat we Magali Geens als negende partner konden verwelkomen en dat Hakim Zemni en Ramon Pardo de taak van Managing Director van respectievelijk het Belgische en Nederlandse kantoor op zich zullen nemen. Voorts kan InSites Consulting trots vertellen dat het kantoor in New York nu ook op volle toeren draait. Samen met Dennis Claus runnen Filip De Boeck en Niels Schillewaert InSites Consulting aan de andere kant van de grote plas.”

Verdere groei van het ForwaR&D Lab-team 

Ten slotte denken we dat onze groei afhankelijk is van aanhoudende investeringen op het vlak van innovatie van onderzoeksmethodes en opinieleiderschap. Zo werd het ForwaR&D Lab-team versterkt met 4 nieuwe mensen: Anouk Willems, Elias Veris, Bas De Luij en Thomas Troch. Het boek "De Conversation Manager‟ van Steven Van Belleghem werd bekroond met de 2010 PIM Marketing-literatuurprijs, het boek "How Cool Brands Stay Hot‟ van Joeri Van den Bergh werd genomineerd voor Marketing Book of the Year 2011 en we verwachten meer dan 1000 mensen op de lanceringsevenementen van Stevens nieuwe boek "De Conversation Company‟.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies