Is Google’s ‘Lively’ een flop?

Vorig artikel Volgend artikel

Is Google’s ‘Lively’ een flop?

Hoewel het oorspronkelijke idee zeker niet slecht was, lopen de sexy chatrooms van Lively toch leeg.  De poging van zoekmachinegigant Google om de 3-D virtuele wereld massaal toegankelijk te maken via een gewone webbrowser-  en niet via de weinig gebruiksvriendelijke software van concurrenten zoals World of Warcraft of Second Life- lijkt mislukt.

Werd de plug-in eerst nog massaal gedownload, dan kabbelde de belangstelling samen met het enthousiasme snel weg. Er is gewoon niets te doen, luidt de kritiek, zeker als je vergelijkt met Second Life die “commerce and creativity” aanbiedt of Club Penguin van Disney die uitpuilt van spelletjes.

Niet iedereen denkt daar zo over: geroutineerde gebruikers van Second Life stellen het gebruiksgemak van Lively zeer op prijs.

Google geeft het echter niet op: Mark Young van het Lively-team geeft toe dat er nog een reeks onvolkomenheden zijn. Hij belooft dat  deze met enkele updates zullen verdwijnen. Blijft de fundamentele vraag of Google erin zal slagen weg te komen uit de winstgevende search business en een virtueel product in de markt kan zetten dat de reële wereld op zijn kop zet.

[Bron: The Economist]

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies