Jupiler onthult vernieuwde groeistrategie via grootse kick-off “Jupiler Big Times”

Vorig artikel Volgend artikel

Jupiler onthult vernieuwde groeistrategie via grootse kick-off “Jupiler Big Times”

Dinsdag 27 maart gaf Jupiler, het favoriete biermerk van de Belgische consument en in 2011 opnieuw goed voor verdere volumegroei, het Koning Boudewijnstadion te Brussel de officiële aftrap van zijn “Jupiler Big Times”-campagne. Jupiler brak voor de verandering eens uit de grenzen van de traditionele billboards: Zo daagde een 38m² grote poster voorbijgangers uit naar boven te kijken (waar 's avonds) een beperkt aantal Belgische bloggers samen kond genieten van verfrissende Jupiler op een aardige 40m hoogte. De stunt is symbolisch voor de hele campagne én de vernieuwde marketingstrategie van Jupiler.

'Ultieme mannelijke ervaring'

Jupiler Big Times” geeft fans de kans om ultieme mannen-ervaringen te beleven samen met hun vrienden: van een roadtrip langs drie Europese muziekfestivals tot een buitengewone trip naar de FA Cup Final in Londen en een mega-barbecue verzorgd door de wereldkampioen terzake. De nieuwe campagne integreert zo voor de eerste keer de drie traditionele communicatieplatformen van Jupiler met als doel meer betrokkenheid te creëren met de consument.

Leiderschap verstevigen in een mature sector: van visibiliteit naar betrokkenheid

Jupiler zag het levenslicht in 1966. Het logo met de stier en het typerende ribbelglas hebben Jupiler mee tot het iconische Belgische merk gemaakt dat het vandaag is. Uit onderzoek blijkt nu dat 99,7% van de Belgen vertrouwd is met Jupiler. Vandaag is Jupiler het nummer één favoriete biermerk van de Belgische mannen. Volgens Tom Steppe (Marketing Director Jupiler en Stella Artois voor Benelux en Frankrijk) is dit sterk merkbewustzijn  het resultaat van grote inspanningen op vlak van visibiliteit over de jaren heen. 

Nieuwe aanpak focust op ultieme mannen-ervaringen, met fans op de eerste rij

Mannen en hun samenhorigheidsgevoel blijven  volgens Tom het hart en de ziel van het Jupiler merk. Jupiler is de partner en katalysator voor ultieme mannenmomenten. Wat dit jaar verandert is de manier waarop Jupiler deze rol gaat invullen. Er was al onze steun aan de Jupiler Pro League en verschillende zomerfestivals. Nu wordt de lat hoger gelegd en komt er een nog grotere focus op het zélf creëren van ultieme mannen-ervaringen die de Jupiler-fans kunnen beleven. Jupiler-liefhebbers hebben als ambassadeurs van het merk hierbij een streepje voor. Zo krijgen ze exclusief toegang tot ervaringsmomenten en wordt er voor de meer dan 132.000 Facebookfans specifieke informatie voorbehouden.

“Jupiler Big Times” trekt 100% kaart  van de betrokkenheid

“Jupiler Big Times” vertaalt de vernieuwde strategie in een 360° geïntegreerde campagne die de focus legt op ervaring. In het verleden tekende Jupiler voor afzonderlijke merkactivatie-initiatieven met betrekking tot voetbal, muziek en barbecue. “Jupiler Big Times” vormt een platform waarbij deze drie sleuteldomeinen samenkomen, met een rode Jupiler-sofa als symbool voor de meest intense momenten onder vrienden.

Die intense momenten kunnen gewonnen worden van april tot juni door letters te verzamelen op alle winkelproducten van Jupiler. Via de website kan met die letters de naam gevormd worden van “lifetime experiences”. Jupiler werkte drie onvergetelijke “big time” ervaringen uit, volledig passend in het mannelijke universum én te beleven onder vrienden. Drie vrienden kunnen zo de festivalervaring van hun leven beleven tijdens een twee weken durende “European Festival Tour Road Trip” die halt houdt in Werchter (België), Melt (Duitsland) en Roskilde (Denemarken). Een andere vriendengroep mag zich opmaken voor een exclusieve trip naar Londen voor de FA Cup Final in Wembley, terwijl een andere winnaar weer de wereldkampioen barbecuen over de vloer krijgt voor een zomers smulfestijn met 30 vrienden opgeluisterd door een coole band.

Impactvolle communicatie door stunts en sociale media

Ook de communicatie rond de “Jupiler Big Times”-campagne wordt tot een heuse ervaring gemaakt. In aanloop naar de lanceringsdatum waren verbaasde reizigers in het Brusselse Zuidstation getuige van hoe muziek, voetbal én barbecue in één flash mob samenvloeiden. De uitgebreide visibiliteit via abribus, billboards en posters werden steevast geïntensifieerd door onverwachte en impactvolle stunts op onder andere festivals en in voetbalstadia, zoals vorige week dinsdag op de Heizel. 

De deelnemers aan de grote wedstrijd zullen op de Jupiler-website een reeks filmpjes ontdekken met de Joe Piler-girls, bekend van het Jupiler-saloon op de zomerfestivals. De girls maken zelfs van de traditionele schiftingsvraag een uitdagende belevenis. Op de Facebookpagina brengen Jupiler-reporters verslag uit van allerhande “big times”. Jupiler beloont de fans met een “big time” feestje als tijdens de campagne de kaap van 200.000 Facebookfans gerond wordt.

De campagne in enkele opvallende cijfers:

Een 60-tal online filmpjes zullen verspreid worden via de website en sociale media
10 acteurs brachten tijdens de flash mob voetbal, muziek en barbecue tot leven
20 rode “Jupiler Big Times”-sofa’s duiken op over heel België
Tijdens de eerste 2 weken van de campagne zullen mannen tussen 18 en 54 jaar zowat 110 miljoen keer met de campagne in contact komen
De campagne zal tegen juni 96% van alle Belgische mannen tussen 18 en 54 bereiken

Foto's 21 maart 2012

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies