Kennis van het brein is interessant voor reclamemakers

Vorig artikel Volgend artikel

Kennis van het brein is interessant voor reclamemakers

Een deel van de informatie waarmee mensen worden geconfronteerd wordt onbewust opgeslagen in het geheugen. Die informatie kan schijnbaar willekeurig naar het bewustzijn worden verplaatst. Volgens de Nederlandse merkstrateeg Tjaco Walvis kunnen reclamemakers er echter voor zorgen dat hun boodschappen zodanig worden opgeslagen dat ze vaker dan andere boodschappen naar het bewustzijn worden verplaatst.

Deze boodschappen moeten allereerst onderscheidend relevant zijn. Dat houdt in dat ze moeten passen bij de persoonlijke drijfveren en behoeften van consumenten. Ten tweede is herhaling heel belangrijk. Een merk moet dan ook coherent zijn. Variaties op een boodschap mogen zolang ze elkaar versterken en duidelijk samenhangen. Tot slot draagt de mogelijkheid tot participatie bij aan het succes van een campagne. Dat kan zowel mentale als fysieke interactie zijn.

[Bron: Clou]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies