Lara Croft wordt vrouwvriendelijker

Vorig artikel Volgend artikel

Lara Croft wordt vrouwvriendelijker

De Britse gamesproducent Eidos wil Lara Croft een metamorfose laten ondergaan. Deze digitale seksbom moet vrouwvriendelijker worden gemaakt in een poging de verkoopcijfers aan te zwengelen. Een make-over van het hoofdpersonage moet voor betere resultaten zorgen dan wat Tomb Raider: Underworld heeft gepresteerd. Wereldwijd zijn er wel meer dan 1,5  miljoen exemplaren verkocht, maar datt aantal ligt een half miljoen lager dan was voorzien.

Volgens Eidos boekte het spel in Europa wel de verwachte resultaten, maar is het vooral in de VS dat de cijfers tegenvallen.

Een gevolg van de tegenvallende verkoop is dat de jaaromzet van Eidos rond de 180 miljoen euro zal uitkomen; 40 tot 45 miljoen minder dan vooropgezet. Er zijn dan ook gelijk maatregelen genomen: 30 medewerkers van ontwikkelaar Crystal Dynamics zijn ontslagen.

Eidos wil nu een breder publiek aanspreken met de Tomb Raider-games en overweegt daarom om Lara Croft vrouwvriendelijker te maken. Superhelden moeten zich blijven ontwikkelen om een groot publiek aan zich te blijven binden, aldus Robert Brent, de CFO van het bedrijf, in The Times.  ‘Kijk maar naar Batman die zich van een eerder saai figuur tijdens de Michael Keaton-periode succesvol wist aan te passen aan de style noir van The Dark Knight.”

De lichamelijke properties van Lara Croft zouden zelfs op een misverstand berusten, omdat een van de grafici, Toby Gard, per ongeluk de omvang van haar borsten tot 150% vergrootte van wat oorspronkelijk de bedoeling was. Omdat de rest van het designteam de vergissing best kon appreciëren werd besloten om het lichaam dan maar zo te behouden.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies