Locatie gebaseerde diensten liggen slecht in de markt

Vorig artikel Volgend artikel

Locatie gebaseerde diensten liggen slecht in de markt

Volgens de Amerikaanse denktank Pew Research gebruiken slechts weinig Amerikanen locatie-gebaseerde diensten als Foursquare, Gowalla, Yelp, Brightkite, Loopt, Where, Booyah, Feestje of Facebook Places. Amper 4% van alle volwassen internetgebruikers heeft één van de applicaties in gebruik, zo blijkt uit het onderzoek. Daarnaast maken mannen twee keer zoveel als vrouwen gebruik van deze diensten.

Slechts zeven percent van de mensen die het mobiel internet gebruiken, gebruiken een locatieafhankelijke dienst. Ook de groep mensen die lid zijn van sociale-netwerksites kent een hoger percentage gebruikers van locatieafhankelijke diensten. De leeftijdsgroep van 18 tot 29 jaar is het meest vertegenwoordigd.

Aan The New York Times liet de schrijfster van het rapport (Kathryn Zickuhr) weten dat sociale-netwerksite Facebook ervoor kan zorgen dat locatieafhankelijke diensten populairder worden. Facebook heeft ongeveer 500 miljoen gebruikers en introduceerde onlangs Places, waarmee Facebook-gebruikers op een locatie kunnen 'inchecken' en deze locatie aan vrienden kunnen doorgeven.

Overzicht locatie-gebaseerde diensten

20100823-jqr3khr6cdj4nyqbq3cgf4m3a8
[Hi-res afbeelding]

Het onderzoek is uitgevoerd in het kader van het Internet & American Life Project van de in Washington gevestigde denktank waarmee de organisatie de impact van het internet op het sociale leven wil meten. Voor het onderzoek werden tussen 9 augustus en 13 september 3001 Amerikanen van 18 jaar en ouder ondervraagd.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies