Maar 75% van je afgeleverde emails komen in de inbox

Vorig artikel Volgend artikel

Maar 75% van je afgeleverde emails komen in de inbox

De Delivery benchmark studie van het laatste kwartaal van ReturnPath en gepubliceerd in MarketingVox, geeft enkele opvallen resultaten omtrent email marketing. De meeste marketeers geloven dat hun delivery rate ook perfect aangeeft dat hun emails in de inbox terecht komen, wel dat kan eens misleidend zijn. Slechts 85% van alle emails die officieel delivered zijn, worden ook daadwerkelijk gedropt in de inbox. In de US daalt dit gemiddelde tot 81% en in Asië stijgt dit dan weer een paar percent ten opzichte van Europa. Voor alle B2B marketers zakt dit cijfer tot 75%. Waarom zijn de resultaten zo slecht?

De cijfers die we aangeven zijn dus niet delivery rate cijfers, maar de stap nadien. Diot wil zeggen, van het moment dat je een "delivery rate" status krijjgt en de vraag of deze email daadwerkelijk in de inbox terecht komt. Dus stel dat je een deliver rate hebt van 92%, dan kan je inbox delivery rate wel eens 10% lager liggen. Hoe komt het dat dit cijfer nu zo laag ligt?

Er zijn volgens ReturnPath 5 grote redenen waarom dit zo laag is:

  • De meeste marketers tracken alleen maar delivery rate en niet de ratio van emails die daadwerkelijk in de inbox terecht komen
  • Het verhaal van "het glas is half vol". Waarom zou ik er mij op moeten focussen als marketer want ik heb toch een delivery rate van 95% en meer? Wel, je laat gemakkelijk 20% van je doelgroep liggen, puur door technische redenen.
  • Marketers houden geen rekening met het gedrag van hun doelgroep en reputatie en dan wordt die welkom email wel een heel gemakkelijk medium om je uit te schrijven.
  • Bouncemanagement is meestal niet geautomatiseerd, als er al een bouncemanagement is. Dus hoe minder focus op bouncemanagement, hoe slechter je resultaten zullen zijn bij elke email die je verstuurt.
  • Globalisation bestaat niet. Veel multinationals denken dat als ze een marketleider als ESP onder de arm nemen, dat ze een goede strategie hebben. Wel dat is niet zo, ReturnPath heeft uitgedoktert dat soms lokale spelers een groot effect kunnen hebben op je delivery rate. Neem nu China... je haalt betere resultaten als de emails vanbinnen China verstuurd werden. Dus think global, act local! (om nog eens een veel gebruikte of misbruikte slogan te nemen)

Je kan de originele post hier vinden

Door: Hans Smellinckx
101 Interactive marketing Blog
www.onlinemarketingmanager.be

 

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies