Marketeer moet relatie tussen offline en online doorgronden

Vorig artikel Volgend artikel

Marketeer moet relatie tussen offline en online doorgronden

Hoewel Amerikanen wekelijks zowel 14 uur tv kijken als computeren, wordt slechts 6% van het marketingbudget besteed aan internet en 22% aan televisie. Marketing Online wijt dit verschil aan het feit dat marketingmanagers niet goed weten wat ze met internet aanmoeten.

Het inzetten van zoekmarketing voor producten behoort nog niet tot de vaste competenties van de marketingmanagers. Bovendien zijn veel marketeers nog opgeleid in andere vaardigheden. Gopi Kallayil van Google AdSense meent overigens dat het niet nodig is een keuze te maken. Marketeers moeten vooral de relatie tussen offline en online media doorgronden, vindt Kallayil. `Vaak is nu nog moeilijk in te schatten of een aankoopbeslissing of andere actie ingegeven wordt door tv of internet.`

``Traditionele` media zijn zeer effectief in het bouwen van merkbewustzijn en het creëren van vraag. Ter aanvulling kun je nieuwe media inzetten voor het targetten van een grote hoeveelheid goed afgebakende kleine doelgroepsegmenten. Buiten kijf staat dat de opbrengst van online advertisinginspanningen beter meetbaar is (75%) dan van tv-reclame (25%). Ook door de premiumprijzen van tv-reclames zal tv minder aantrekkelijk worden voor marketeers`, aldus Kallayil.

 

           

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies