Mashable Social Media Meetup Antwerp

Vorig artikel Volgend artikel

30 juni is sinds vorig jaar uitgeroepen tot internationale Social Media Day en dit jaar was het de tweede editie. Overal ter wereld werden meetups georganiseerd om ook in het echte leven sociaal te zijn. Hangar 26 in Antwerpen was the place to be in België en met meer dan 400 ingeschrevenen was het dan ook de moeite om er te zijn. En wij konden natuurlijk niet uitblijven. En voor zij die er niet waren wegens welke reden dan ook. Ik geef u graag een samenvatting en mijn bevindingen.

De namiddag was gevuld door 4 mini masterclasses door niemand minder dan Olivier Blanchard, schrijver van 'The ROI on Social Media'. De verwachtingen lagen dan ook heel hoog met een naam die geen onbekende is.

Samenvatting in één zin: "De man weet waarover hij spreekt maar hij moet leren een goede keynote op te maken". Een breed publiek in de zaal maakt het niet altijd gemakkelijk: agencies, marketing managers, studenten en geïnteresseerden. En de one-man-show beloofde veel maar de omstandigheden waren niet al te best.

  1. Een tweetwall zet je niet naast een spreker.
  2. Olivier mocht meer recente cases laten zien. Vertellen kan de man als geen ander. Maar de mens is visueel ingesteld.
  3. De organisatie verliep rommelig en onprofessioneel. Er was precies geen voorbereiding.
Toch mag je Olivier niet onderschatten. Zijn kennis en theoriën mag je best op een hoog niveau in de boekenkast zetten. Zijn powerpoint was echter saai en bombastisch. Onze verwachtingen lagen hoger.
Maar ik zeg het nog eens: "de man weet waarover hij spreekt!". De avond verliep heel wat losser waar we toch weer heel wat leuke mensen hebben leren kennen. Een drankje, een muziekje en een boel toffe mensen zorgen al snel voor de nodige sfeer.

Een vraag die ik wel meer gehoord heb die avond: "is dit zijn geld waard?". 120 euro voor een half dagje luisteren en 65 euro voor een avondje netwerken is niet goedkoop. En daar moet ik toch de meesten gelijk in geven. Voor deze prijzen lagen de verwachten, zowel overdag als 's avonds, een paar niveau's hoger. In tegenstelling tot vorig jaar weet ik niet of de prijsverhogingen nodig waren voor wat de bezoekers er voor hebben gekregen.

Ik heb in ieder geval een geslaagde avond en een geslaagde Social Media Day achter de rug: Op naar 30 juni 2012.
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies