Merken die 'aan Social Media doen' zien 18% omzetstijging

Vorig artikel Volgend artikel

Merken die 'aan Social Media doen' zien 18% omzetstijging

Uit onderzoek (.pdf) blijkt dat bedrijven die intensief contact onderhouden met hun doelgroep via sociale media de laatste 12 maanden een gemiddelde omzetgroei van 18% kenden.

Actief zijn in sociale media houdt in dat er uitgebreide interactie met de consument plaatsvindt. Bedrijven die het minst actief waren zagen hun omzet met gemiddeld 6% krimpen. Dit is onderzocht aan de hand van de activiteit op verschillende kanalen, zoals blogs, Facebook, Twitter en Wiki.

Er bestaat een exponentiële groei in de mate van betrokkenheid naarmate een merk meer sociale kanalen benut. De bedrijven die goed scoorden hadden meestal een team ingezet om actief te zijn en blijven in de sociale media. Media en technologiebedrijven zijn het meest actief terwijl bijvoorbeeld voedselproducenten zich het minst met sociale media bezighouden. Opvallend genoeg staat Starbucks op nummer één, gevolgd door Dell, eBay, Google en Microsoft. Starbucks heeft de koppositie te danken aan Mystarbucksidea.com, een community waar consumenten hun ideeën kunnen spuien om het bedrijf te verbeteren.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies