Merken moeten vrienden worden met jongeren

Vorig artikel Volgend artikel

Merken moeten vrienden worden met jongeren

Jongeren accepteren het niet als adverteerders hun sociale netwerksites binnendringen en ongevraagd reclame maken voor hun merk. Om invloed op hun koopgedrag te hebben, moeten merken in de smaak zien te vallen bij de doelgroep en de doelgroep toegevoegde waarde bieden. Het merk moet vriendjes worden met de kinderen die samenkomen op dergelijke sites. Vriendjes delen video`s, muziek, widgets en games, en alles draait om interactie. Push communicatie verveelt kinderen snel. Zelfs kinderen van 7 en 8 jaar navigeren al met opmerkelijk gemak naar sites waar zij vrienden kennen en maken.

Zij hebben het heel snel door als een adverteerder zich onder hun vrienden begeeft en reclameboodschappen afgeeft. Jongeren herkennen de zich als jongere voordoende marketeer van verre. Wordt een merk de online community echter openlijk in gebracht en is de communicatie tussen merk en doelgroep relevant, dan kan het niveau van betrokkenheid ongekend hoog zijn. Bij oudere kinderen is belangrijk dat zij zeer merkbewust zijn. Van de 16- en 17-jarigen mailt een derde vrienden wel eens over een merk, een derde wordt vrienden met een product of merk op een sociale netwerksite en een derde heeft zich wel eens als lid van een online groep rond een merk aangemeld.

[Bron : Media Week - via MDWeekly]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.