Millenials zijn technologiegedreven

Vorig artikel Volgend artikel

Millenials zijn technologiegedreven

Generation Y d.w.z. de jongeren die na 1980 geboren zijn en ook wel ‘millennials’ worden genoemd, is ‘technologiegedreven'. Dat blijkt uit onderzoek van  adviesbureau PricewaterhouseCoopers (PwC) bij 724 Europese jonge professionals. 80,5% van de Belgische respondenten heeft een iPod-/mp3-speler, en 9,8% heeft een (eigen) pda (op Europees vlak is dat zelfs 20,4%). 89,2% is lid van een online sociaal netwerk, type Facebook of LinkedIn.

Andere opvallende vaststellingen:

In België zegt 42,2% resoluut niet bereid te zijn om de werkgever meer toegang te geven tot persoonlijke informatie, zelfs al zou dit de persoonlijke veiligheid en die van het bedrijf ten goede komen.

73,5% wil graag werken in het buitenland (80% op Europees vlak). De Belgen willen dan liefst naar Noord-Amerika (29,5%). 83,1% gaat ervan uit te zullen werken op meerdere locaties. 91,6% veronderstelt de landsgrenzen beroepsmatig frequenter te zullen oversteken dan de eigen ouders dat deden.

43,3% van de Belgen denkt dat tegen 2020, wat dus niet zo ver weg meer is, bedrijven meer invloed zullen hebben dan overheden (tegenover 37,5% van de Europese rekruten). 53% meent dat tegen dan China, Rusland en India meer economische invloed zullen hebben dan de VS en Europa.