Minderheid luxemerken verkoopt online

Vorig artikel Volgend artikel

Minderheid luxemerken verkoopt online

Slechts een derde van alle luxemerken verkoopt zijn producten online. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester. De helft van de luxemerken zonder eigen webwinkel heeft ook geen plannen om er een op te zetten. De meeste luxemerken gaan er van uit dat hun klanten wel online zoeken naar het merk, maar offline de producten zullen kopen.

Daarnaast geven luxemerken aan dat online verkopen niet in de brand- en salesstrategie of in de distributiestrategie past. Een deel van de luxemerken zonder webwinkel verkoopt momenteel online via retailkanaalpartners.

Het lijkt erop dat de luxemerken door af te zien van online verkoop veel omzet mislopen. Acht op de tien welvarende consumenten is namelijk iedere dag op het internet te vinden en doet daar regelmatig luxe aankopen. Een gemiddelde bestelling bij een Belgische webshop heeft een toch wel een belangrijke financiële waarde : 19% van de bestellingen situeert zich tussen 31 en 50 euro, 28% zit tussen 51 en 100 euro, 16% tussen 101 en 200 euro en maar liefst 25% kost tussen 201 en 500 euro.