Myspace verliest 67% trafiek

Vorig artikel Volgend artikel

Myspace verliest 67% trafiek

In het voorbije jaar moest MySpace 67 procent van zijn aandeel in sociale netwerktrafiek inleveren volgens een schatting van Hitwise. De advertentie deal met Google die in 2006 voor 900 miljoen dollar getekend werd en een looptijd van drie jaar heeft, zal dit jaar maar 200 miljoen dollar opleveren. De strikte trafiekminima die Google gebruikt voor de waardebepaling worden niet meer gehaald.

Facebook en Twitter zijn natuurlijk de voor de hand liggende spelbrekers, maar voor Myspace Music is de analyse minder makkelijk te maken. In de plaats van voor een directe confrontatie te kiezen, vertrouwt MySpace meer op content. De oude slogan ‘A place for friends’ werd geloosd en MySpace is op weg om een entertainment portal te worden. MySpace Music blijft een enorm belangrijk kanaal voor bands, fans en om muziek te ontdekken. Dat Myspace een Facebook applicatie, iLike, heeft gekocht en de verwachting van een Facebook Connect tie-in, maakt dat de relatie tussen deze sociale netwerkgiganten met enige nuance moet gezien worden.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies