Nadeel van Google account: geen telefonische ondersteuning

Vorig artikel Volgend artikel

Nadeel van Google account: geen telefonische ondersteuning

Bij The New York Times vonden wij een schrijnende aanklacht: Google mag dan al stilaan ons online leven beheersen, maar wat als het fout loopt? Van elk ander bedrijf dat ons diensten verleent, zouden wij stijgeren indien het ook geen klantenondersteuning biedt. Google heeft dan al wel een forum, maar is er een telefoonnummer waarop je Google kan bereiken bij problemen? Neen dus.

Wie bij het inloggen op zijn GMail account een probleem ondervindt, kan nergens terecht. Er is geen gratis nummer, en er is geen echte mens die een telefoon bemant om op jouw problemen te reageren.  De fora staan volgens dit artikel vol van hulpkreten van mensen die niet meer konden inloggen op hun account, maar geen menselijke contactpersoon konden vinden om hen te helpen - dagen, wekenlang. Soms gaat het om mensen van wie de toegang afgesloten werden, nadat iemand verschillende pogingen onderneemt om met een fout paswoord toegang te krijgen tot het account.

Nu is het inderdaad erg moeilijk om voor elke klacht open te staan, en te onderzoeken; en vooral: om de gebruikers diets te maken dat zij eerst de online forums en de FAQ's moeten raadplegen, en dan pas het telefoonnummer moeten draaien. Maar anderzijds: het gaat hier niet meer om gratis diensten. AdSense en AdWords zijn inmiddels belangrijke bronnen van inkomsten geworden voor vele "kleine" internet entrepreneurs, die via deze beide diensten proberen geld te verdienen. En dan wordt het stilaan onaanvaardbaar dat die telefonische ondersteuning er niet is...

[Via Netties.be]