Nascom werkt volledig nieuw concept uit voor Smiths chips

Vorig artikel Volgend artikel

Nascom werkt volledig nieuw concept uit voor Smiths chips

Smiths (PepsiCo) vernieuwde onlangs zijn verpakkingen om het speelse en feestelijke karakter van het merk extra te benadrukken. Om ze aan het grote publiek voor te stellen, deed PepsiCo een beroep op Nascom voor het uitwerken van een volledig concept, inclusief designs voor point of sales materiaal, een virale video, een TV-spot, een straatevenement en een online wedstrijd.  Nascom werkte hiervoor nauw samen met DDB, OMD en Salto.

Totaalconcept

PepsiCo stelde Nascom aan als lead agency voor de lancering van de vernieuwde Smiths-verpakkingen. Het concept moest nauw aansluiten bij de baseline van Smiths 'Elke zak 'n feestje'. Smiths wil graag synoniem staan voor feesten en plezier. De campagne liep van 16/8 tot 15/9 en werd één gigantisch feest, inclusief ballonnen en een grootse weggeefactie.

Gebruik2


Online & offline media

Op de website van Smiths konden deelnemers een ballon 'vangen' en hun persoonlijke gegevens achterlaten. Elke dag maakten ze kans op tickets voor een Belgisch pretpark.  Een reeks doelgerichte Facebook-advertenties ondersteunde de campagne en lokte bezoekers naar de site. De campagne registreerde op een maand tijd in totaal zo'n 40.000 bezoeken en 12.000 deelnames. De nieuwe verpakkingen werden gratis uitgedeeld op verschillende locaties in het land die op de Smiths Facebook pagina werden aangekondigd. Verder ontwierp Nascom posters, promostrips en grote winkeldisplays, die in supermarkten in heel België gebruikt te zien waren.

Smiths straatevenement

Op 20 augustus organiseerde Nascom samen met Salto een evenement in de straten van Brussel, Antwerpen en Namen. Om het feestelijke aspect rond Smiths extra in de verf te zetten, ging een kleurrijke parade letterlijk de straat op om er een feestje te bouwen. De sfeer van die dag werd vastgelegd in een filmpje en verspreid via sociale media. DDB ontwikkelde een 5 en 7 seconden durende bumperspot op verschillende nationale tv-zenders in dezelfde feestelijke look & feel.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies