New York Times stuurt advertenties op basis van LinkedIn

Vorig artikel Volgend artikel

New York Times stuurt advertenties op basis van LinkedIn

The New York Times gaat gegevens die gebruikers van de sociale netwerksite LinkedIn ingeven in hun profielen gebruiken om advertenties op de krantensite beter af te stemmen op het doelpubliek. Beide bedrijven hebben daartoe een overeenkomst ondertekend. Het gaat om gegevens als leeftijd, jobomschrijving, geslacht en woonplaats. Die informatie is van goudwaarde voor partijen die de advertenties op de eigen site beter willen afstemmen op hun lezers.

Het is de eerste keer dat een tradionele krantengroep zulke verregaande deal sluit met het grootste sociale netwerk voor professionals.

The New York Times kondigde gisteren op haar site aan dat ze haar publiek gerichtere informatie zou gaan aanbieden, gebaseerd op hun LinkedIn-profiel. Een kleine voetnoot maakte melding van het feit dat ook advertenties kunnen worden getoond ‘die meer dan waarschijnlijk in de interessesfeer van de lezer liggen.’

Beide organisaties bevestigen dat nooit persoonlijke informatie zal worden vrijgegeven en dat gebruikers ten allen tijde uit het systeem kunnen stappen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.