Niet-betalende zoekopdracht krijgt voorkeur

Vorig artikel Volgend artikel

Niet-betalende zoekopdracht krijgt voorkeur

Internetgebruikers geven de voorkeur aan niet-betalende zoekopdrachten. Dat blijkt uit een Britse onderzoek van het bureau E-consultancy. Daarbij bleek dat internetgebruikers eerder geneigd zijn om op een onbetaalde verwijzing te klikken dan op een betaald zoekresultaat. Negen op tien gebruikers geeft de voorkeur aan onbetaald zoeken.

Oorzaak daarvan is de grotere onafhankelijkheid van het zoekresultaat. Bovendien krijgt men volgens de gebruikers op die manier ook de meest relevante zoekresultaten. Met onbetaalde zoekopdrachten hebben adverteerders geen garantie dat ze bovenaan in de resultatenlijst zullen verschijnen. E-consultancy stelt dat het betaald zoeken vorig jaar met 58 procent steeg. Het onbetaald zoeken kende echter een groei met 68 procent.

[Bron: Managing 21]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies