Nieuwe software vervangt secretaresse

Vorig artikel Volgend artikel

Nieuwe software vervangt secretaresse

Computers herbergen veel informatie over hun eigenaar. Zou het niet fenomenaal zijn mocht het apparaat een aantal zaken voor u kunnen regelen zonder dat daarvoor enige actie ondernomen moet worden? Reizen boeken of een tafel in je favoriete restaurant reserveren, afspraken bevestigen of zelfs een eerste blik op je e-mail werpen en het belangrijkste voorsorteren. Dit soort -ogenschijnlijk eenvoudige - zaken is tot op vandaag nog niet gerealiseerd. Maar een nieuwe generatie internettechnologieën en de investering van meer dan 300 miljoen dollar lijken daar verandering in te gaan brengen.

Rearden Commerce, een van Silicon Valley's financieel best ondersteunde, maar minst bekende start-ups heeft reeds een zakelijk publiek bereikt met een ‘intelligente' persoonlijke assistentie die actief is op vlak van  zakenreizen en entertainment. Volgend jaar wordt ook een versie van die software voor een niet-zakelijk publiek gelanceerd. Rearden haalde de afgelopen jaren niet minder dan 200 miljoen dollar op bij bedrijven als Amerikan Express en JPMorgan Chase. Volgens Patrick Grady, de CEO van Rearden kan zijn bedrijf slagen waar anderen faalden omdat de web 2.0 technologie -die interconnectie tussen verschillende webdiensten toelaat- nu eindelijk op punt staat. ‘Anderen hebben het zware werk voor ons gedaan.'

Rearden belooft een aantal discrete online diensten samen te brengen die nodig zijn om van een zakenreis een succes te maken: vliegtuig-en treinreizen, luchthavenparking, autoverhuur, restaurantreservaties, toegangstickets tot sportmanifestaties en concerten en videoconferenties.

‘Stel je voor dat je op zakenreis bent en je computer tot de vaststelling komt dat je vlucht vertraging heeft. Onmiddellijk gaat ie je zakenlunch in New York op een later tijdstip programmeren en de drie mensen met wie je zou eten verwittigen. Daarna krijg je de bevestiging dat ze je bericht hebben ontvangen.'

De dienst wordt vandaag al gebruikt door 50.000 werknemers van GlaxoSmithKline in de VS. De software helpt wekelijks  3 à 4.000 trips te plannen. Greg Brandyberry, een vice president voor Glaxo, is enthousiast: ‘We beschouwen het als een persoonlijke executive assistant'

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.