Ook LinkedIn begint met Rich Snippets

Vorig artikel Volgend artikel

linkedin Het lijkt er op dat na Google+ en verschillende andere Google dochters LinkedIn één van de eerste grote partijen is die het gebruik van Rich Snippets gaat toepassen, althans in de vorm van 'profielfoto's zoals ze het meest bekend zijn. Rich Snippets zijn in deze vorm op het internet verschenen na de introductie van Google+ en de mogelijkheid om je Google+ profiel aan websites te koppelen. Door de visuele verrijking van het zoekresultaat die dit oplevert gaat vaak de CTR van zoekresultaten omhoog. Het werd in eerste instantie dan ook met name gebruikt door online marketeers die op zoek waren naar meer visibility. Bekend is dat over het algemeen door toevoeging van dergelijke 'snippets' een CTR verhoging van zo'n 30% optreedt. [caption id="attachment_16668" align="aligncenter" width="578"]Voorbeeld rich snippets bij LinkedIn Voorbeeld rich snippets bij LinkedIn[/caption] Of het slechts een tijdelijke test van LinkedIn is, is nog niet duidelijk. Informatie daarover is vooralsnog na wat speurwerk niet te vinden, wie de volgende is, is ook de vraag. Waarom hebben Facebook en Twitter dit bijvoorbeeld nog niet gedaan vraag ik me nu af. Wil je meer weten over hoe je zelf deze Rich Snippets in bijvoorbeeld je blog kan implementeren of wat de voordelen er van zijn? Dan kan dit artikel je daar bij helpen

Jan Willem van Tilburg

Jan Willem is werkzaam bij Imbull als project manager, met name actief in de e-commerce. Buiten werk serie, sport- en koffieverslaafde en professioneel...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies