Peter Claes (VRT) en Nicolas Lambert (Alken Maes) verkozen tot Advertiser Personalities 2010

Vorig artikel Volgend artikel

Peter Claes (VRT) en Nicolas Lambert (Alken Maes) verkozen tot Advertiser Personalities 2010

Peter Claes (VRT) en Nicolas Lambert (Alken Maes) zijn uitgeroepen tot Advertiser Personality of the Year 2010. De jury besliste unaniem dat beide kandidaten aan elkaar gewaagd zijn en dat het onrechtvaardig zou zijn geweest hen niet allebei te belonen. De wedstrijd gaat uit van de Unie van Belgische Adverteerders en Kluwer.

Peter Claes (38) is als algemeen marketingmanager van de VRT sinds 2008 verantwoordelijk voor de marketing en branding van alle VRT-merken (TV, radio en online). Hij is een van de meest bekroonde adverteerders van het land en behaalde al tal van Leeuwen in Cannes, Eurobest Awards, ettelijke CCB-Awards en dit jaar ook een Gouden Effie voor Studio Brussel.Peter werkt samen met zes communicatiebureaus: TBWA, Flexus, LDV United, Famous, Mortierbrigade en Boondoggle. Hij dankt zijn benoeming tot Advertiser Personality 2010 vooral aan zijn langetermijnaanpak en het feit dat hij met zoveel verschillende bureaus prima werk levert.

Nicolas Lambert (40) startte in maart 2007 als marketingdirecteur bij Alken Maes. In die functie is hij erin geslaagd om het merk Maes Pils opnieuw in de markt te zetten met een nieuwe smaak, nieuwe verpakking en nieuwe positionering waardoor het opnieuw zijn plaats heeft veroverd in de Belgische pilsmarkt. Dat leverde dit jaar een Gouden Effie op. Nicolas werkt samen met TBWA voor de communicatiecampagnes, met Viseum voor de media en met Fast Forward voor de activatie. Nicolas Lambert is eind november ook bekroond tot Marketeer of the Year door Stichting Marketing.

Volgens de jury legden beide winnaars een heel sterk palmares voor en kunnen ze wat succes en inzet betreft aan elkaar tippen. Beiden zijn toonvoorbeelden van gedreven adverteerders die van platgetreden paden durven af te wijken en risico’s durven te nemen. Ze hebben beiden een grote inzet voor hun job en voor het adverteerdersvak in het algemeen.

Toch zijn er ook grote verschillen tussen beiden. De omgeving waarin ze werken is zo verschillend, dat ook de aanpak anders is en een andere invulling geeft aan hun job. Peter Claes en Nicolas Lambert volgen Anne-Françoise Piette, sales & marketing director Benelux bij Eurostar, op als Advertiser Personality.

De jury van de Advertiser Personality of the Year 2010 bestond uit uit Anne-Francoise Piette (Eurostar en APOY-laureaat 2009), Kris Vervaet (Belgacom), Jens Mortier (Mortierbrigade), Christian De la Villehehuchet (Euro RSCG), Peter Quaghebeur (VMMa), Freddy Tacheny (RTL), Jean-Michel Stichelbaut (PUB), Mark Anthierens (PUB) en Chris Van Roey (UBA, juryvoorzitter zonder stem).

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies