Populaire internetwinkel Bol.com verdrievoudigd klantenbestand en omzet in België

Vorig artikel Volgend artikel

Populaire internetwinkel Bol.com verdrievoudigd klantenbestand en omzet in België

België is in 2011 meer dan ooit de tweede thuismarkt van bol.com geworden. De winkel wist vorig jaar, mede door het uitbreiden van het assortiment en de optimalisering van het serviceniveau, een spectaculaire verdrievoudiging van de omzet te realiseren (t.o.v. 2010). In totaal plaatsten Belgische en Nederlandse klanten samen bestellingen ter waarde van 376 miljoen euro bij Bol.com.

Na de Nederlanders omarmen nu ook Belgische consumenten Bol.com

Volgens Daniel Ropers (managing director) mocht de winkel vorig jaar een recordaantal van 3,4 miljoen klanten uit beide landen in de winkel bedienen. Een verdrievoudigde groep klanten is afkomstig uit België. Zij kopen naast boeken en dvd’s, ook veel games, elektronica en speelgoed. Na de investeringen in een assortiment dat maximaal aansluit op de wensen van de Belgische consument, merkte Bol een groeiend vertrouwen in online winkelen in het algemeen en in het bijzonder bij bol.com. De winkel optimaliseerde vorig jaar het serviceniveau in België. Het meest opvallend daarbij was dat klanten nu de mogelijkheid hebben om tot 22.30 uur te kunnen bestellen en het product dan al de volgende dag in huis mogen verwachten.

Helft online winkelende Nederlanders kiest voor bol.com

In 2011 gingen in totaal maar liefst 17,5 miljoen artikelen over de digitale toonbank van bol.com richting 3,4 miljoen klanten. De omzet van de internetwinkel is in 2011 aanzienlijk harder gegroeid dan in 2010. Volgens Ropers zien consumenten dat bol.com zich van een winkel voor mediaproducten snel naar een brede verzameling gespecialiseerde winkels ontwikkelt, waar klanten alles kunnen vinden dat ze online willen kopen. 

Thuiswinkelmarkt aan vooravond van explosieve groei

Bol.com zal ook in 2012 weer meer investeren in verbeteringen van de winkels en verdere uitbreidingen, gezien de zeer positieve toekomstverwachtingen. Volgens Ropers is de groeiversnelling in 2011  een opmaat voor de explosieve groei van het online winkelen, die ze in de komende 10 tot 15 jaar verwachten. De branche staat nu nog in de kinderschoenen, maar alle onderzoeken laten zien dat consumenten in de komende 15 jaar tientallen miljarden euro’s per jaar méér online zullen besteden. De grootste beperking ligt nu nog in het aanbod van kwalitatief hoogwaardige en laaggeprijsde winkels. Ook bij bol.com lopen ze over van de concrete plannen om het aanbod en het platform uit te breiden en verder te verbeteren. 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies