Reclame komt kijkervaring ten goede

Vorig artikel Volgend artikel

Reclame komt kijkervaring ten goede

Televisiekijkers die verplicht worden hun favoriete programma's met regelmatige reclame-onderbrekingen te bekijken, genieten meer van hun shows dan mensen die dezelfde programma's in één keer kunnen uitkijken. Dat is de verrassende conclusie van 2 verschillende studies. De studie levert niet enkel interessant materiaal op voor adverteerders, ze zegt ook iets over de mensenlijke natuur. Irritante onderbrekingen en karweitjes maken dat we leuke ervaringen beter kunnen appreciëren, aldus dokter Leif Nelson, die een van beide onderzoeken leidde.

Dat komt omdat onze zintuigen zich snel aanpassen aan zelfs de meest leuke dingen. ‘Naar een goede film kijken, leuke muziek beluisteren, genieten van een massage; het begint allemaal veelbelovend en na enkele minuten zijn we er aan gewend. Onderbrekingen doen dat gevoel opnieuw opveren.'

[Bron: International Herald Tribune]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.