Relationship Marketing Congres: sony case

Vorig artikel Volgend artikel

Relationship Marketing Congres: sony case

Vandaag gaat in het San Marco Village het jaarlijkse "Relationship Marketing Congres" door met cases vanuit de praktijk zoals Sony Vaio, Ijsboerke etc. Bij deze de key take aways van de Sony Vaio case

-         customer cycle begint pas als de klant gekocht heeft (flip teh funnel)

-         club vaio: community op de website (2,4 unieke million bezoekers per maand)

o       jaarlijkse groei van 15% / groeien sneller dan de groei van het marktaandeel

-         enorm eigen website gefocussed: je kan je de vraag stellen of mensen niet eerder spreken over brands op andere platformen...

-         Reaching out (Facebook, Hyves, etc)

o       Maar puur een PR strategie / lancering van producten

-         SMAA: social media addicts association

o       Aan de jeugd laten weten dat zee en netbook hadden

o       centraal was een "amateur ogende website": http://www.stopwritingonmywall.com

o       50K views during campaign (150K nu)

o       Website: 20K bezoekers (nu 75k)

o       Cost: 50k

o       Conversie: na 6 weken: 300 / na de social campagne: 6 weken: 13.000 pre-orders (normaal: 3000)

Toekomst: shop & mkt/community volledig gescheiden van elkaar, waar het mkt deel gelinkt wordt met social media.

uiteindelijk een mooi voorbeeld dat met weinig middelen, je toch een mooie omzet kunt behalen en dat social dus wel degelijk een stevige omzet kan genereren, maar het slim aanpakken is de boodschap

 

Door: Hans Smellinckx
www.onlinemarketingmanager.be

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies