Op dinsdag 8 juni organiseert Stichting Marketing in samenwerking met BMMA een dagseminarie Futureproof Business. Op deze dag zal worden gekeken hoe een ondernemer de komende decennia sterke resultaten voor zijn/haar onderneming kan creëren. Nu al scoren bedrijven die de zaken ‘anders’ aanpakken en duurzaam ondernemen aanzienlijk beter dan hun concurrenten. Hoe doen ze dat? Welke filosofie en strategie hebben ze? Wat werkt en wat werkt niet?
Vandaag kan je tussen 12u-15u via onze ReTweet actie twee tickets voor dit interessante event winnen!
Hoe kan ik een ticket winnen?
Nu het moeilijkste
van dit alles : 1x maal een berichtje wat wij vandaag om 12:00 uur live
zetten via @belgiancowboys keurig
ReTweeten vanaf je eigen Twitter account. Om 15:00 uur stoppen we met de
pret en maken even later bekend welke 2 twitteraars met de tickets aan
de haal gaan!
Waarom zou je deelnemen?
Om de boot niet te missen. De manier waarop we ondernemen verandert radicaal, en wie daar niet op voorbereid is, trekt aan het kortste eind. De omwentelingen die we gaan meemaken - en die eigenlijk al aan de gang zijn - overleven we niet door te doen wat we altijd al hebben gedaan. Want dan krijgen we wat we nu hebben, en daar kunnen we geen zekere toekomst op bouwen. Niet voor onszelf en onze kinderen, niet voor de wereld en zeker niet voor onze eigen onderneming.
Tijdens dit seminar kan je het volgende ontdekken:
* hoe je je kan voorbereiden op opkomende omwentelingen
* waarom die omwentelingen onomkeerbaar zijn en een totaal nieuwe aanpak vereisen
* hoe de consument zal bepalen hoe je produceert, handel drijft en communiceert
* welke valkuilen de nieuwe evoluties met zich meebrengen
* welke opportuniteiten er voor je onderneming inzitten
* dat het om veel méér gaat dan zorgzaam omspringen met grondstoffen en energie
* wat je zelf kan doen om je resultaat al op korte termijn te verbeteren
* waarom het verleidelijk maar ook riskant is om de kop in het zand te steken
* met welke strategieën je je bedrijf de komende decennia sterk en gezond houdt
* hoe ondernemers nu al meer winst maken en tegelijk bijdragen aan een betere wereld door anders te produceren en hun producten en diensten op een andere manier in de markt te zetten
* praktische tips om met kleine ingrepen veel te bereiken.
PROGRAMMA
09u00 | onthaal |
09u30 | welkom
Waarom organiseren de twee verenigingen voor het eerst samen
een seminar ? |
09u50 | (Green)business as (un)usual... ?
"Duurzaamheid" kom je vandaag overal tegen. Alle media
spreken erover, onze politici nemen het op in hun beloftes en vele
bedrijven proberen hun gevel groen te schilderen...maar wat is er nu
werkelijk van aan ? Wat schuilt er achter dit woord ? Modefenomeen voor
sommigen, lange termijn trend voor anderen, maar wat is de impact op het
bedrijfsleven ? Sommige bedrijven zijn hun tijd vooruit en gebruiken
het als prestatiegericht middel. Wie zijn ze en wat zijn de
belangrijkste succesfactoren van een dergelijke aanpak? |
10u20 | Sustainability and Consumers: a new focus on values
Met welke noden en eisen van de consument wordt u steeds
meer geconfronteerd ? Welke verwachtingen hebben uw klanten van morgen ?
En hoe reageren ze als U daar niet op inspeelt ? Verbazende resultaten
van een kwalitatief onderzoek. |
11u00 | Netwerkmoment met koffie en thee |
11u20 | What's in it for futureproofed businesses ?
Voorbeelden van wat de voordelen kunnen zijn van duurzaam
ondernemen op korte en lange termijn voor ondernemingen. |
12u00 | Van duurzame communicatie naar betere resultaten: één
enkele stap
De progressieve en vrijwillige aanpak van maatschappelijk
verantwoorde strategieën en actieplannen, betekent voor alle afdelingen
van de bedrijven een nieuwe rol en verantwoordelijkheid, ook voor de
afdeling communicatie.
De meeste bedrijven vragen zich vandaag niet meer af of ze duurzaam en
verantwoord moeten communiceren, wel "hoe duurzaam en verantwoord
communiceren"?
|
12u40 | lunch |
14u00 | Sustainability at Chiquita - challenge and opportunity
Sedert een tiental jaren timmert Chiquita hard aan de weg om
duurzame producten aan te bieden : bananen die op een
milieuvriendelijke en sociaal verantwoorde wijze zijn geteeld. Hoe gaat
dat in zijn werk en welk zijn de resultaten voor Chiquita? |
14u40 | Duurzame Ontwikkeling bij EXKI concreet. Het Re-Think
project en zijn impact op human resources.
Milieuvriendelijk, sociaal verantwoord, vernieuwend en
succesvol in een traditionele sector, Horeca. |
15u20 | Iconic Entrepreneurship. Why best brands will be
sustainable.
Iconic Brands are defined as those that invented a new
category, and then transcended that category to create popular culture,
and build an enduring relationship with people. Examples are Nike,
Coca-Cola, Apple, Body Shop, Red Bull etc. Such brands, invariably
created by small entrepreneurs, have a competitive advantage that allows
for them to be not only more profitable, but also more sustainable, if
they choose to be.
|
16u00 | Netwerkmoment met koffie en thee |
16u20 | Drie keer praktisch
1. Juridische risico's bij gebrek aan een duurzame
ontwikkelingspolicy. |
17u00 | Big Blue, the realization of the Van Marcke vision on
sustainable marketing
Big Blue is a unique, userled and interactive experience
center of sustainable energy-solutions for water and heating at home.
It is more than a showroom: it is a commitment to the future of our
planet and for the well-being of our children.
|
17u20 | Slot |
17u45 | Rondleiding in Big Blue |
De redactie van Belgiancowboys is te bereiken via redactie@belgiancowboys.be